3 اسفند 1400
شماره خبر: 264020

قرارگاه اجتماعی شهرستان چهارباغ رسماً شروع به کار کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



باحضور مشاور عالی فرهنگی اجتماعی استانداری البرز ،آقای آل عوض و مسئولین دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری ، معاون فرماندار ، بخشداران و شهردار، مدیران نواحی شهری و دهیاران ، اولین کارگروه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات شهرستان چهارباغ در زیر مجموعه قرارگاه اجتماعی استان البرز به ریاست دکتر شمیرانی فرماندار چهارباغ شکل گرفت.
در ابتدا آل عوض مشاور استاندار به تبیین قرارگاه اجتماعی، کارگروه شهرستان ،خانه‌ محله ، پهنه، شهردار کوچه و بانویار پرداخت. وی تشکیل قرارگاه اجتماعی به منظور توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات بر اساس مشارکت ذینفعان و هم افزایی دستگاه های اجرایی را با رویکرد جهادی عنوان نمود. وی با تشریح نحوه کار قرارگاه اجتماعی در سطوح مختلف استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله: مساجد , بسیج ، خیرین ، سمن ها و سایر سرمایه های عمومی برای حمایت از اجرای مصوبات و کمک به تأمین معیشت اقشار آسیب‌پذیر عنوان نمود.
وی افزود تقویت و تحکیم مدیریت جهادی مؤمنانه و داوطلبانه ، آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور ایجاد اعتماد و انگیزه اجتماعی برای تقویت روحیه همکاری و تحکیم مسئولیت های عمومی در مواجه با شرایط پیچیده کنونی امری ضروری است. در ادامه «شمیرانی» فرماندار چهارباغ ایجاد قرارگاه اجتماعی به منظور ارائه نظرات مردم و احصاء نظام مسائل و اولویت بندی متناسب با نیاز مردم و پرهیز از جزیره ای عمل کردن در مسائل اجتماعی را عنوان نمود . وی همچنین نیاز به آموزش برای شهرداران هر کوچه و بانو یاران را امری ضروری دانست و با اشاره به اینکه تجربه فعالیت های اجتماعی در چهارباغ در موضوعات کمک‌های مؤمنانه ،جمع آوری معتادین متجاهر و استقرار ادارات از موضوعات بسیار موفق بوده است، همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی و نیروهای جهادی به ویژه جوانان در شهرستان چهارباغ آماده فعالیت در قالب قرارگاه اجتماعی می باشند.وی اذعان داشت برخی از نواحی شهری و مناطق روستایی به دلیل مجاورت با زندان قزلحصار وندامتگاه کرج نیاز به کار شبانه روزی و انقلابی برای بهبود شرایط در همه عرصه ها به ویژه بهداشت و درمان، آموزش، مسکن، اشتغال و ارتقاء سرانه های فرهنگی و ورزشی دارد که دقیقا این طرح می‌تواند سرعت رسیدگی به نواحی شهری کمتر برخوردار و مناطق روستایی را دو چندان کند. شهرستان چهارباغ آماده است تا با برنامه‌ریزی دقیق شهرستان نمونه قرارگاه اجتماعی باشد.در پایان مشاور عالی استاندار از فعالیت های جهادی مسؤلان شهرستان چهارباغ تقدیر نمود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود