1 خرداد 1401
شماره خبر: 267791

دومین رویداد پوشش ایرانی - اسلامی همزمان با روز عفاف و حجاب در شهر کرج برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج از برگزاری دومین رویداد پوشش ایرانی - اسلامی شهر کرج همزمان با روز عفاف و حجاب خبر داد و گفت: به موازات برگزاری این رویداد اجتماعی و فرهنگی پیگیر راه اندازی مرکز دائمی پوشش تخصصی حجاب در کرج هستیم، پایش میدانی رعایت مظاهر عفاف و حجاب در ادارات شهرستان و تشدید نظارت بر فعالیت صنوف تولیدی شهرستان کرج از دیگر اقدامات اجرایی در این زمینه بشمار می رود.
غفور قاسم پور در اولین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: بدستور استاندار محترم تشکیل قرارگاه ها در سطح شهرستانها بمنظور رفع چالش ها و آسیب ها در دستور کار قرار گرفته و مرکزیت استان نیز بنا بر تکالیف ذاتی دستگاهی اجرای این ابلاغیه را در دستور اجرا قرار داده است.وی افزود: شهرستان کرج به موازات تراکم جمعیتی بالا با مسائل اجتماعی متعددی نیز مواجه است که این قرارگاه ها مرجعی برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و اجرایی برای بهبود وضعیت اجتماعی می باشد.
تشکیل هیات اندیشه ورز کرج برای طرح ایده های نو در حوزه پوشش و لباس ایرانی - اسلامی
معاون استاندار از تشکیل جلسات قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج بصورت هفتگی خبر داد و با تاکید بر اینکه برنامه های قرارگاه با کار اجرایی پیش خواهد رفت، افزود: به موازات تشکیل این قرارگاه، هیات اندیشه ورز شهرستان نیز جهت تبادل افکار و ایده های صاحبنظران در حوزه پوشش و لباس و اجرای برنامه های راهبردی شکل می گیرد. قاسم پور با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه پوشش ایرانی – اسلامی شهر کرج که بهمن ماه سال گذشته به همت قرارگاه امور بانوان و خانواده فرمانداری برگزار شد، گفت: برگزاری نمایشگاه های فصلی پوشش ایرانی – اسلامی مصوبه این قرارگاه است که مورد استقبال بانوان هم قرار گرفت در ابعاد وسیع تر و بصورت ویژه و پر رنگ تر این برنامه فرهنگی اجتماعی در شهرستان کرج برگزار می شود.
دومین رویداد نمایشگاهی عفاف و حجاب شهر کرج برگزار می شود/ پیش بینی مرکز دائمی عرضه تولیدات تخصصی پوشش اسلامی
فرماندار کرج افزود: 21 تیرماه جاری همزمان با روز عفاف و حجاب در شهرستان کرج دومین نمایشگاه پوشش ایرانی – اسلامی شهر کرج برگزار می شود به موازات آن پیگیر پیش بینی مکانی ثابت برای عرضه مناسب و عمومی تولیدات تولیدکنندگان این عرصه در شهر کرج هستیم.فرماندار کرج در ادامه مسئولان و روسای ادارات نیز را موظف ساخت تا با جدیت مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج را اجرایی نمایند و افزود: دستور العمل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به کلیه ادارات شهرستانی ابلاغ می شود و گزارش اقدامات اجرایی نیز می بایست هفتگی به دبیرخانه این قرارگاه در فرمانداری کرج ارسال گردد.
تشکیل کمیته رصد و پایش مظاهر عفاف و حجاب در ادارات کرج
قاسم پور همچنین از تشکیل کمیته رصد و پایش عفاف و حجاب در ادارات کرج خبر داد و گفت: وضعیت ادارات، بانک ها، بیمارستانها در سطح شهرستان کرج بصورت محسوس و غیر محسوس رصد می شود و حراست ها و بسیج ادارات نیز اجرای عفاف و حجاب را با جدیت تداوم بخشند. رییس قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج در ادامه با بیان اینکه آثار اجرای طرح های حوزه عفاف و حجاب می بایست در جامعه از جمله مجتمع های تجاری، پاساژها، پارک ها و بوستانها و خیابان ها و معابر شهری مشهود باشد، گفت: نظارت بر فعالیت صنوف بصورت جدی در دستور کار قرارگاه قرار دارد و در کنار آن طرح و برنامه های اجرایی داریم که در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شهرستان انجام می شود. معاون استاندار همچنین تاکید کرد: بدنبال برخوردارهای قهری نیستیم و با تولید محتوا و اقناع جامعه نسبت به مزایای رعایت دو مولفه عفاف و حجاب، نسبت به ایجاد زیرساخت ها و برنامه های اجرایی در قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج حرکت خواهیم کرد. وی افزود: اعضای متولی در اجرای برنامه های عفاف و حجاب شهرستان کرج باید از توان و قدرت اجرایی دستورالعمل های قرارگاه برخوردار باشند. در این جلسه نماینده دادستانی، رئیس دبیرخانه ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان البرز، روسای ادارات و بانوان نماینده از دستگاه های شهرستانی به بیان دیدگاه ها و طرح ها و برنامه های اجرایی در این حوزه پرداختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود