29 آبان 1401
شماره خبر: 276070

قرارگاه اجتماعی استان البرز امیدآفرین بوده است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندارالبرز با بیان اینکه یکی از اقدامات راهبردی استاندار محترم از بدو حضورشان در استان البرز راه اندازی قرارگاه اجتماعی بوده است گفت: این قرارگاه با شناسایی 66 محله کم تر برخوردار در استان البرز کار خود را آغاز نمود و..
مهمترین کارکرد آن نیز پیاده نمودن اطلس اجتماعی و فرهنگی بوده است که امید را در دل مردم ایجاد نمود و کاهش فاصله مردم و مسئولان را که راهبرد دولت سیزدهم بوده است رقم زد. اردشیرآل عوض با حضور در برنامه زنده تلویزیونی یک صبح دیگه که زنده و مستقیم از شبکه البرز روی آنتن سیما رفت اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری دستگاه های ذیل شورای اجتماعی شاهد کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی هستیم و آمارها نیز مبین آن است که با همکاری مردم و گروه های مردم نهاد و جهادی برکات خوبی را از حیث این مشارکت اجتماعی شهروندان در ارتقاء سطح اجتماعی شاهد هستیم. وی با بیان اینکه در استان البرز خوشبختانه ظرفیت های فوق العاده ای از حوزه گروه های جهادی داریم افزود: اما نیاز است که این پتانسیل ها در یک کانون مرکزی برای کارهای جهادی تجمیع و مورد بهره برداری اجتماعی قرار بگیرد.مشاور فرهنگی استاندار البرز گفت: فلسفه کارهای قرارگاهی نیز همین است که این ظرفیت ها کنار هم برای خدمت بی منت به شهروندان مورد استفاده واقع شود. آل عوض در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کارهای قرارگاهی و اهمیت هماهنگی کارهای اجرایی از سوی دستگاه های متولی امر نیز بیان کرد: یکی از اقدامات راهبردی استاندار محترم از بدو حضورشان در استان البرز راه اندازی قرارگاه اجتماعی بوده است که با شناسایی 66 محله کم برخوردار در استان البرز کار خود را آغاز نمود و مهمترین کارکرد آن نیز پیاده نمودن اطلس اجتماعی و فرهنگی بوده است.
معاون استاندار گفت: برای هر کار عملیاتی نیاز به آمار داریم که با مشارکت مردم از دل محلات مشخصات محله ها جمع آوری شده و در پنجشنبه های هر هفته با حضور مدیران محله ها بعنوان افراد مطلع و آگاه از شرایط هر محله بعنوان مطالبه گر در کنار جناب آقای دکترعبداللهی استاندار محترم و مدیران استانی موضوعات محله خود را در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و شهری، اقتصادی و.. بیان می کنند و عموما یا با مصوبات اجرایی پیگیری می شود و یا ساز و کارهای لازم برای تحقق آن فراهم می گردد که استعداد یابی محله ها یکی از مولفه های مهم این قرارگاه بشمار می رود. مشاور استاندار همچنین بیان کرد: در چهارشنبه های خدمت نیز با حضور استاندار محترم در محله ها مسائل مورد پیگیری و بررسی قرار می گیرد و در پنجشنبه ها مدیران استانی در مکانی معین حاضر هستند و بسیاری از موضوعات با راهکارهای قانونی حل می شود. آل عوض بیان گفت: حضور استاندار و مدیران کل استانی در محلات کم برخوردار امیدآفرینی بین مردم بوده است.وی با اشاره به اینکه حضور در دل محلات و برگزاری میز خدمت نقش مفید و موثر اجتماعی دارد افزود: یکی از اقدامات راهبردی در دولت سیزدهم نیز همین بوده است که مسئولان صحبت های مردم صحبت را بشنوند و فاصله مردم و مسئولان به حداقل ممکن برسد.مشاور استاندار همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه سجام از سوی قوه محترم قضائیه در راستای پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: با همکاری قوه محترم قضائیه بزودی طرح سجام در 66 محله استان برای طرح مسائل مردم و پیگیری از سوی مسئولان و مدیران اجرایی خواهد شد.وی افزود: این سامانه آثار و برکات خوبی داشته است و نتایج آن نیز با کد رهگیری مشهود بوده است.
آل عوض در پایان این برنامه زنده تلویزیونی به اهمیت موضوع کتاب و مطالعه نیز اشاره کرد و گفت: مشهود و ملموس است که سرانه مطالعه آمار خوشایندی نیست اما تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم در میزبانی هشتمین دوره پایتخت کتاب زمینه انس با کتاب را که نشانه رشد فرهنگی در جامعه است و مهارت مطالعه را که مقدمه افزایش سرانه کتابخوانی است در شهر کرج و استان البرز جریان سازی و نهادینه نماییم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود