19 آذر 1390
شماره خبر: 2778

121 هزار تبعه افغان در استان البرز سرشماری شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

121 هزار تبعه افغان در استان البرز سرشماری شدند

مدیركل اتباع و مهاجرین استان البرز گفت: در اجرای طرح سرشماری اتباع خارجی موسوم به (آمایش هفت) 121 هزار تبعه افغان در این استان سرشماری شدند.
'مجتبی قاسمی' افزود: این طرح از اول تیرماه امسال آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه داشت كه در آن تمام اطلاعات و مشخصات افغانهای حاضر در استان البرز از جمله وضعیت كاری، تاهل و تحصیلات آنان به ثبت رسید.
وی ادامه داد: از مجموع 121 هزار افغان سرشماری شده تنها 36 هزار نفر مجاز و دارای كارت اقامت در كشور بودند و بقیه براساس مراحل زمانبندی تعیین شده برای گرفتن روادید باید به كشور افغانستان مراجعه كنند.
قاسمی اضافه كرد: افغانهای مجرد تا پایان آذرماه جاری، متاهلان تا پایان بهمن ماه جاری و متاهلان دارای فرزند تا پایان تیرماه سال آینده فرصت دارند برای گرفتن روادید به كشور افغانستان مراجعه كنند.
مدیركل اتباع و مهاجرین استان البرز اظهار داشت: همچنین در اجرای طرحهای نظارتی و سرشماری اتباع خارجی برای 23 هزار كارگر افغان در استان البرز كارت كار صادر شده است و آنان می توانند از این كارت برای كار و بیمه در تمامی صنوف استفاده كنند. قاسمی گفت: براساس هماهنگی های به عمل آمده كارفرمایانی كه از كارگران فاقد كارت كار استفاده كنند غیرقانونی عمل كرده اند و برابر قانون اداره كل كار و امور اجتماعی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با متخلفان برخورد خواهد شد. وی اضافه كرد: طرح ساماندهی اتباع خارجی مقیم استان البرز در حال اجرا است و در قالب این طرح اتباع خارجی فاقد كارت اقامت، به اردوگاههای مهاجران و پس از آن به كشورشان بازگردانده می شوند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود