17 فروردین 1402
شماره خبر: 282564

درخواست فرماندار فردیس از دستگاه قضاء

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



فرماندار فردیس از مسؤولان قضایی برای انتزاع فردیس از کرج و تعیین حریم شهرستان درخواست کمک کرد و گفت: متاسفانه حریم شهرستان هنوز مشخص نیست و ما حریف شهرداری کرج نمی‌شویم تا در حوزه انتزاع همکاری لازم را داشته باشد. هنوز اسناد زمین‌ها به نام شهرداری فردیس منتقل نشده است. مکان ۸ اداره توسط شهرداری تامین شده و چند اداره هنوز در شهرستان مستقر نشده‌اند.‌
خداداد کاشفی، فرماندار فردیس، در حاشیه مراسم افتتاح کمپ ماده ۱۶ شهرستان فردیس که با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور برگزار شد، به مشکلات شهرستان اشاره و بیان کرد: میزان و تراکم جمعیت و کمبود سرانه‌ها در شهرستان مظلوم فردیس مطرح است. در حوزه قضایی نیز ور فردیس با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه است. طبق استاندارهای حوزه قضایی باید ۵۰ قاضی در این شهرستان داشته باشیم در حالیکه نصف این تعداد و ۲۵ قاضی داریم.وی افزود: در حوزه زیر ساخت هم به نسبت نیاز ، کمبودهایی وجود دارد و فضای موجود مناسب شهرستان نیست.
کاشفی به کمبود زمین برای تامین سرانه های مختلف آموزشی،ورزشی و غیره اشاره کرد و گفت: تقاضای ما انتقال زندان فردیس به خارج از شهرستان است تا بتوانیم ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از وجود زندان در فردیس، از این فضا برای تامین سایر سرانه‌ها استفاده کنیم.وی همچنین از مسؤولان قضایی برای انتزاع فردیس از کرج و تعیین حریم شهرستان درخواست کمک کرد و گفت: متاسفانه حریم شهرستان هنوز مشخص نیست و ما حریف شهرداری کرج نمی‌شویم تا در حوزه انتزاع همکاری لازم را داشته باشد. هنوز اسناد زمین‌ها به نام شهرداری فردیس منتقل نشده است. مکان ۸ اداره توسط شهرداری تامین شده و چند اداره هنوز در شهرستان مستقر نشده‌اند.‌فرماندار فردیس همچنین با اشاره به افتتاح کمپ ماده ۱۶ و جمع آوری نعتادان متجاهر، بیان کرد: شهرستان فردیس جرم‌خیز است و وجود کمپ ماده ۱۶ می تواند در کاهش جرایم به ویژه سرقت‌های خرد موثر باشد.گفتنی است کمپ ماده ۱۶ فردیسبا ظرفیت ۲۵۰ نفر در مکانی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیز شده که یک میلیارد تومان توسط شهرداری و مابقی توسط بخش خصوصی تامین شده است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود