6 اردیبهشت 1402
شماره خبر: 283487

اطلس رشد اقتصادی و تولیدی در استان طراحی و تدوین شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با تاکید بر لزوم طراحی و تدوین نقشه راهی جامع برای نیل به رشد اقتصادی در استان، برگزاری رویدادهای بزرگ منطقه ای بین استانی را فرصتی برای تبادل ظرفیت های اقتصادی، گسترش دامنه ی فروش تولیدات در استانها و رشد تولید و مهار تورم دانست.
کاوه حداد پور با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت در مهار تورم، حمایت از طرح های کلان در حوزه سرمایه گذاری و بومی سازی مولفه های تبیین شده را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اطلس رشد اقتصادی و تولیدی در استان باید طراحی و تدوین شود تا بر اساس آن ظرفیت ها شناسایی، اولویت بندی و برای هر بخش طرح و برنامه تدوین شود.
معاون استاندار برگزاری رویدادهای منطقه ای و بین استانی را فرصتی برای تبادلات اقتصادی و رشد تولید دانست و افزود: احیا سیاست دیپلماسی اقتصادی بین استانها که سالهای قبل نیز در البرز اجرایی می شد یکی از اقدامات راهبردی در زمینه رشد اقتصادی خواهد بود. حدادپور با اشاره به ظرفیت های تولیدی و کشاورزی شهرستانهای استان البرز تصریح کرد: رویدادهای بزرگ منطقه ای فرصتی برای تبادل و فروش تولیدات داخلی و رشد اقتصادی در استان است. وی در محور دیگری اولویت های اقتصادی دولت محترم سیزدهم را نیز تشریح کرد و گفت: تکمیل طرح های سرمایه گذاری نیمه تمام به ویژه طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا از برنامه های محوری دولت محترم در سالجاری بشمار می رود و انتظار می رود مدیران شهرستان نیز در راستای ریل گذاری های تعیین شده حرکت کنند. وی با تاکید بر ضرورت تقویت بنگاه های اقتصادی و طرح های توسعه محور افزود: هدایت منابع خرد مردمی به سمت تولید و سرمایه گذاری از دیگر اولویت هایی است که در شهرستان کرج به جد برای آن باید طرح و برنامه داشته باشیم تا رشد مهار تورم و تولید رقم بخورد.حدادپور با بیان اینکه مساله اقتصاد و معیشت مردم از جمله مطالبات مقام معظم رهبری و دغدغه دولت محترم سیزدهم است تصریح کرد: حمایت از مراکز دانش بنیان، راه اندازی دوباره ی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری از محوری ترین برنامه هایی است که در سالجاری باید برای این حوزه کار انجام داد. وی حمایت از سرمایه گذاران را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: تسهیل گری در صدور مجوزهای سرمایه گذاری و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان باید به جد در دستور کار مدیران قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود