12 اردیبهشت 1403
شماره خبر: 304065

البرز پایتخت تولید داروی کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ۷۰ درصد تولید داخلی و صادرات داروی کشور از واحدهای مستقر در استان البرز صورت می گیرد و این استان پایتخت داروی کشور محسوب می‌شود.
مجتبی عبداللهی در دیدار با معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر کمیسیون اقتصادی دولت که در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت، به تشریح شرایط استان در حوزه های مختلف اقتصادی پرداخت و افزود: این استان حدود ۴ هزار مجوعه تولیدی و صنعتی، ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی و ۱۷ لکه صنعتی را در خود جای داده است.
وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، توانمندی های کشور در عرصه های مختلف تولید را در معرض دید عموم مردم و همچنین تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می گذارد. عبداللهی گفت: ۷۰ درصد تولید داخلی و صادرات داروی کشور از واحدهای مستقر در استان البرز صورت می گیرد و این استان پایتخت داروی کشور محسوب می‌شود. وی افزود: این استان با استقرار بیش از ۱۵۰ برند مواد غذایی بعنوان قطب تولید مواد غذایی کشور نیز محسوب می‌شود چراکه حدود ۸۰ درصد تولید ماکارونی کشور نیز در این استان صورت می‌گیرد. استاندار البرز با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است، گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی، حمایت از مردم و بخش خصوصی بشمار می‌رود. وی افزود: در خصوص زنجیره ارزش، وزارت محترم کشور البرز را در راستای دارو و پوشاک دخیل دانسته است. عبداللهی گفت: البته البرز در تولید مواد غذایی، قطعات خودرو، تجهیزات و صنعت نیروگاهی و... نیز می تواند ورود موثری در زنجیره ارزش داشته باشد. وی افزود: اقدامات موثری در این راستا صورت گرفته و موانع احصا و تا جای ممکن برطرف شده است. استاندار البرز گفت: صادرات استان البرز اوایل سال گذشته حدود ۳۴۰ میلیون دلار بود که تا پایان سال به هدف تعیین شده رسید و بیش از یک میلیارد دلار صادرات از استان البرز را شاهد بودیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود