3 مرداد 1403
شماره خبر: 308022

میدان مرکزی عرضه و مراکز ذبح بهداشتی دام استان در سریع ترین زمان ممکن ایجاد شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ایجاد و راه اندازی میدان مرکزی و میادین عرضه و ذبح بهداشتی دام در سریع ترین زمان ممکن، ضرورت دارد و باید در استان البرز ایجاد شوند.
مجتبی عبداللهی در شورای عشایر استان که روز چهارشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۳ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از قشر تلاشگر عشایر استان بعنوان بخش مولد و منشا اثر جامعه، افزود: عشایر به عنوان گروه‌های اجتماعی و فرهنگی خاص، معمولاً به دلیل جستجوی چراگاه‌های بهتر برای دام‌های خود، به صورت فصلی جابجا می‌شوند. این جابجایی به آن‌ها کمک می‌کند تا از منابع طبیعی به بهترین نحو استفاده کنند.وی با بیان اینکه عشایر دارای فرهنگ غنی و سنت‌های خاص خود هستند، ادامه داد: اقتصاد عشایر عمدتاً بر پایه دامداری، کشاورزی و تولید محصولات لبنی است.
عبداللهی گفت: با توجه به تغییرات اجتماعی و اقتصادی، تلاش‌هایی برای حفظ فرهنگ و هویت عشایر انجام می‌شود و برنامه‌ریزی هایی برای حمایت از حقوق عشایر و ترویج فرهنگ آن‌ها صورت گرفته است. وی افزود: عشایر به عنوان نگهدارندگان منابع طبیعی شناخته می‌شوند و نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی و مدیریت پایدار زمین دارند. شیوه‌های دامداری سنتی آن‌ها می‌تواند به حفظ اکوسیستم‌های محلی کمک کند.استاندار البرز گفت: در این نشست در خصوص مسائل و موضوعات مطرح شده از سوی عشایر بحث و تبادل نظر شده و برای حل آنها با حضور مدیران مربوطه اتخاذ تدبیر شد.وی افزود: مدیریت بحران استانداری مکلف شد که در حوادث طبیعی مانند سیل و بارش های شدید برای امدادرسانی و ارائه خدمات به عشایر اقدام ویژه ای در دستور کار داشته باشد.
عبداللهی گفت: ایجاد و راه اندازی میدان مرکزی و میادین عرضه و ذبح بهداشتی دام در سریع ترین زمان ممکن، ضرورت دارد و باید در استان البرز ایجاد شوند.وی افزود: اخذ تسهیلات با ضمانت زنجیره ای برای عشایر از دیگر مواردی بود که رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت. استاندار البرز گفت: تامین آب شرب، برق از طریق استقرار پنل های خورشیدی و مناسب سازی مسیرهای عبور عشایر از دیگر مواردی بود که برای آنها تصمیم گیری شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود