29 مهر 1403
شماره خبر: 312558

گلایه‌های شهروندان از کیفیت خودروهای داخلی ضرورت بررسی واردات را افزایش می‌دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



یکصدویازدهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با حضور و سخنرانی علی حدادی دبیر کمسیون صنایع و معادن و نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، دکتر مجتبی عبداللهی استاندار محترم استان و سایر اعضاء در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز برگزار شد.
علی حدادی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، در یکصدویازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی البرز که در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: با تشکیل مستمر و منظم جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی به ریاست استاندار محترم البرز برخی از مشکلات فعالان اقتصادی استان حل‌وفصل شده یا در حال پیگیری است و در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش بر این است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این پارلمان مهم، به‌ویژه کمیسیون‌های تخصصی، بهره‌برداری کافی را در راستای حمایت از تولید داشته باشیم. وی در ادامه با اشاره به عدم توجه به بخش پژوهش و فناوری در صنایع کشور، گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه باید جدی‌تر گرفته شود، به‌ویژه در حوزه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش مؤثر هوش مصنوعی در بهبود کیفیت تولید لذا این موضوع باید در دستور کار باشد؛ زیرا تحول در سطح ملی نیازمند توجه به دو محور پژوهش و فناوری است. دبیر کمسیون صنایع و معادن در بخش دیگری بابیان اینکه امروز با گلایه‌های متعددی از سوی شهروندان در زمینه کیفیت نامناسب خودروهای داخلی مواجه هستیم، افزود: این گلایه‌ها موجب شده است که در کنار تولید داخلی، قانون واردات خودروی‌های خارجی مطرح شود. حدادی عنوان کرد: بحث نظارتی ما در مجلس شورای اسلامی هر سه‌شنبه مختص بررسی تذکرات و موضوعات کمیسیون‌های تخصصی مجلس است و این آمادگی وجود دارد تا در جلسه‌ای کاربردی در مجلس شورای اسلامی به بررسی چالش‌های فعالان حوزه صنعت استان پرداخته شود؛ زیرا استان ازلحاظ تعدد واحدهای تولیدی مهم و اثرگذار در حوزه صنعت کشور، نقش ویژه‌ای دارد و امیدواریم کارایی و کارآمدی بیشتری در این زمینه برای البرز حاصل شود.
وی در بخش دیگری بابیان اینکه از ابتدای شروع قانون‌گذاری در کشور بیش از ۱۲‌هزار قانون مصوب شده است، گفت: بعضی از قوانین کشور منسوخ‌شده و بعضی دیگر نیز باید کنار گذاشته شوند و در حال حاضر، بحث تنقیح قوانین در مجلس دوازدهم در حال کامل شدن است. نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: بحث تنقیح قوانین و مقررات کشور به این جهت از سوی مجلس شورای اسلامی در حال انجام است که باید برخی قوانین که به‌عنوان مانع مطرح هستند یا اصلاً شاهد قوانین متعارض هستیم، کنار گذاشته شوند و به یکپارچه‌سازی دست‌یابیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود