1 دی 1390
شماره خبر: 3170

تفاهم نامه بهره مندی اتباع خارجی از مهارتهای فنی و حرفه ای در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تفاهم نامه بهره مندی اتباع خارجی از مهارتهای فنی و حرفه ای در البرز

سپیدار آنلاین: مدیركل اتباع و امور مهاجرین خارجی استان البرز گفت: تفاهم نامه بهره مندی اتباع خارجی برای استفاده از مهارتهای حرفه ای با اداره كل امور اتباع و مهاجرین به امضا رسیده است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري،' مجتبی قاسمی' در نشست با نماینده پارلمان افغانستان در اداره كل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز افزود: این تفاهم نامه با هدف مهارت آموزی مهاجرین برای بازگشت مفید به وطن خویش به امضا رسیده است. وی ادامه داد: باتوجه به اینكه ما مشتركات بسیاری با افغانستان داریم و این اتحاد چیزی نیست كه دشمن بتواند آن را از بین ببرد ، ارزوی جمهوری اسلامی ایران خروج بیگانگان و استقلال واقعی مردم افغانستان است. قاسمی گفت: امروز شاهدیم كه در كشور افغانستان از 40كشور نماینده نظامی حضوردارند كه نشانگر جنایت بزرگ آنان است كه می توان برآن ام اشغال مدرن را گذارد.
وی اضافه كرد: امیدواریم كه بیگانگان از خاك افغانستان خارج شوند و افغانستان بتواند بطور كامل استقلال خویش را بازیابد و بتواند با كشورهای همسایه بخصوص ایران به اهداف خود برسد. قاسمی ادامه داد: برای ارایه خدمات بیشتر به افغانی های مقیم ایران اكنون 90درصد آنان بیمه شده اند و افرادی كه دارای اقامت هستند می توانند در صنوف مختلف مشغول به كار شوند. وی اظهارداشت: همچنین اكنون زمینه تحصیل فرزندان اتباع و ادامه تحصیل این افراد در مراكز آموزش عالی برای ارایه خدمات فرهنگی بیشتر فراهم شده است. در این جلسه 'محمد اكبری' نماینده پارلمان افغانستان به بیان مسایل مختلفی از جمله طالبان و حمله به برجهای دوقلو در آمریكا، ایران و جنگ تحمیلی و وضعیت مهاجرین خارجی بویژه افغانها در كشور ایران پرداخت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود