21 دی 1390
شماره خبر: 3921

5درصد انصراف، 5 درصد رد صلاحیت در ستاد انتخابات کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

5درصد انصراف، 5 درصد رد صلاحیت در ستاد انتخابات کرج

فرماندار کرج با اشاره به پایان زمان اولین مرحله تعیین صلاحیت ها گفت: صلاحیت بیش از 95 درصد داوطلبان ورود به مجلس در شهرستان کرج تائید شده است.
مهدی ایران نژاد ضمن بیان مطلب فوق و اشاره به انصراف پنج درصد ثبت نام کنندگان افزود: با توجه به جدول روز شمار انتخابات مجلس شورای اسلامی، تا پایان وقت اداری 19 دیماه صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی بررسی و با توجه به استعلام از مراجع چهارگانه، کمتر از پنج درصد ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند. وی گفت: بر اساس ماده 51 قانون انتخابات، مراتب رد صلاحیت داوطلبان امروز 20 ام دیماه به هیئت نظارت انتخابات و خود افراد ابلاغ شده است. ایران نژاد افزود: در این راستا افرادی که صلاحیت آنها تائید نشده، از 21 تا 24 دیماه و به مدت 4 روز زمان دارند تا اعتراض خود را به هیئت نظارت استان تسلیم کنند. رئیس حوزه انتخابیه کرج گفت: هیئت نظارت استان بر اساس ماده 52 قانون انتخابات و تبصره های مربوطه ظرف هفت روز و از تاریخ 25 دیماه تا اول اسفندماه به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کرده و پس از کسب نظر از هیئت مرکزی نظارت، مراتب امر را به فرمانداری اعلام خواهد کرد. وی در خصوص زمان تبلیغات کاندیدا اظهار داشت: بر اساس جدول روزشمار انتخابات و ماده 56 قانون انتخابات، پس از تعیین صلاحیت نهائی و اعلام آن از شورای نگهبان، تبلیغات کاندیداها از تاریخ چهارم اسفند و به مدت یک هفته آغاز شده و تا یک روز قبل از رای گیری ادامه خواهد داشت.
هیچ یک از نمایندگان فعلی رد صلاحیت نشدند
ایران نژاد در خصوص شایعات مطرح در مورد رد صلاحیت نمایندگان فعلی شهرستان کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ یک از نمایندگان فعلی کرج در مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت نشده اند و جزو انصرافی ها نیز نبوده اند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود