25 دی 1390
شماره خبر: 4074

مدیركل آموزش و پرورش استان البرز: آموزش بهترین شیوه حفظ منابع خدادادی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

	 مدیركل آموزش و پرورش استان البرز: آموزش بهترین شیوه حفظ منابع خدادادی است

مدیركل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ارتقاء مهارتهای علمی دانش آموزان از طریق آموزش بهترین شیوه برای حفظ منابع طبیعی و خدادادی و همچنین محیط زیست است.
' اكبر حلیمی ' ر در آیین نواختن زنگ هوای پاك كه در مدرسه اسدآبادی آموزش و پرورش ناحیه دو كرج برگزار شد، افزود: حفظ پاكیزگی محیط زیست و داشتن هوای سالم و پاك، نیازمند فرهنگ سازی مناسب از طریق آموزش دانش آموزان توسط مربیان ماهر در جهت رعایت مقررات و چارچوب های زیست محیطی است. وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان البرز در پی تفاهم نامه ای كه در سال جاری با اداره كل حفاظت محیط زیست استان منعقد كرد ضمن ارایه آموزش های زیست محیطی از طریق كارشناسان حفاظت محیط زیست، بسته ها و جزوات آموزشی نیز بین دانش آموزان و مربیانشان توزیع شده است. وی از جمله راهكارهای آموزشی مستقیم برای دانش آموزان را برگزاری اردوهای یك روزه تفریحی، زیارتی و آموزشی برشمرد و گفت: در این اردوها دانش آموزان ضمن استفاده از فضاهای تفریحی زیارتی بصورت مستقیم با محیط های كارگاهی و كارخانه ای آشنا شده و همچنین از بعضی از منابع آلوده كننده محیط زیست و هوا بازدید می كنند. حلیمی ضمن اشاره به اینكه از ابتدای سال تحصیلی جاری بیش از 400 هزار نفر روز اردو در سطح مدارس استان برگزار شده است افزود: در این بازدیدها دانش آموزان از نزدیك فضاهای ناسالم را دیده و همچنین با ضایعات این آلودگی ها چون بیماران، صدمه های وارده به محیط زیست و تلفات حیوانات آشنا می شوند.
مدیركل آموزش و پرورش استان البرز همچنین در این مراسم برای دانش آموزان به خلقت زمین و انسان توسط خدا اشاره كرد و به آنها درمورد چگونگی سپاس از نعمات خداوندی و نگهداری از این نعمات اشاراتی داشت.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود