17 اسفند 1393
شماره خبر: 138971

دیگران کاشتند و ما خوردیم

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

دیگران کاشتند و ما خوردیم


متاسفانه مامور تعزیرات حکومتی چند ماه است که در محل کار خود در شھرستان نظرآباد حضور نیافته و به ھمین دلیل رسیدگی به پرونده اصناف متخلف معطل مانده است.
یکی از ضعف‌های اخلاقی در عرصه مدیریت و سیاست این است که تلاش‌های مدیران گذشته را نادیده گرفت و تنها نقاط منفی آنها را بزرگ‌نمایی کنیم.
این در حالی است که سیاست اخلاق‌گرا بر این قائده حکم می‌کند که باید عملکرد همه افراد را منصفانه بررسی و تحلیل کرد و در کنار نقاط ضعف، به دستاوردهای مثبت نیز توجه داشت. متاسفانه این رویکرد کمتر در میان مدیران ما دیده می‌شود. به همین دلیل است که می‌بینیم تغییرات مدیریتی چند ماه اخیر در استان البرز موجب شده که مدیران فعلی به طور کامل دستاوردهای گذشتگان را فراموش کنند. به عنوان نمونه، نظرآباد پس از آنکه به شهرستان ارتقا یافت و از سایه ساوجبلاغ خارج شد، از نظر وجود زیرساخت‌های اداری محرومیت‌های بسیاری را تحمل کرده و می‌کند. این شهرستان 9 سال پس از ارتقا سطح اداری، تا هفته‌‌های قبل دارای اداره ثبت املاک و یا تعاون مستقل نبود. پس از تغییر دولت و حضور استاندار جدید در البرز و انتصاب شهریار آقایی به عنوان فرماندار، استقرار تمام ادارات در دستور کار مدیریت ارشد نظرآباد قرار گرفت. این تلاش‌ها موجب شد که 2 اداره مهم از جمله اداره ثبت اسناد و املاک و اداره تعاون روستایی در نظرآباد مستقل شده و استقرار یابند. همچنین حدود 8 ماه قبل علیرضا افتخاری سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نظرآباد در جلسه کارگروه آرد و نان این شهرستان که به ریاست فرماندار وقت برگزار شد، از معطل ماندن چندین ماھه پرونده‌ھای اصناف متخلف در این شھرستان گلایه کرد.
در این رابطه شھریار آقایی فرماندار وقت نظرآباد اظھار کرد: تعزیرات حکومتی در این شھرستان نماینده مقیم و دائمی نداشته و فردی از مرکز استان مامور به بررسی پرونده‌ھا و صدور احکام قضایی می‌شود. وی تصریح کرد: متاسفانه مامور تعزیرات حکومتی چند ماه است که در محل کار خود در شھرستان نظرآباد حضور نیافته و به ھمین دلیل رسیدگی به پرونده اصناف متخلف معطل مانده است. رئیس وقت شورای اداری شھرستان نظرآباد افزود: در دین مبین اسلام و ھمچنین قوانین ایران اسلامی که مبتنی و برگرفته از احکام الھی است، تصریح و تاکید شده که برخورد با افراد قانونگریز و متخلف باید دقیق و سریع باشد. آقایی بیان کرد: اگر برخورد با متخلفان گرفتار پیچ و خمھای اداری شده و چندین ماه معطل بماند، تاثیرات بازدارندگی نخواھد داشت. به ھمین دلیل انتظار داریم که تعزیرات حکومتی در کمترین زمان فردی را برای استقرار در شھرستان نظرآباد معرفی کرده و ماموران این نھاد در اسرع وقت به پرونده اصناف متخلف رسیدگی کنند. بلافاصله پس از پایان این جلسه برای استقرار دائم نماینده تعزیرات در نظرآباد آغاز شد. حال امروز مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز اعلام کرده است که اداره تعزیرات در سال آینده در تمامی شهرستان‌های البرز مستقر می‌شود و دو مجتمع قضایی اقتصادی در حوزه تعزیرات در سطح شهر نیز ایجاد می‌شود. علی اکبر مختاری با اشاره به حوزه‌های تحت نظارت تعزیرات حکومتی استان، اظهار داشت: در بخش نظارت بر کالا و خدمات برخورد با ادارات دولتی و غیردولتی به عهده تعزیرات حکومتی استان است و به دنبال درخواست‌های مکرر فرمانداران، این ادارات سال آینده در تمام شهرستان‌های البرز دایر می‌شود.




منبع: تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود