19 اسفند 1393
شماره خبر: 139139

مخالفت نماینده کرج با افزایش دستمزدها

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

مخالفت نماینده کرج با افزایش دستمزدها


در شرایط رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد و کارگران و حقوق بگیران، یکی از نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی به صراحت با افزایش دستمزدها مخالفت کرده است.
طی سال‌های اخیر و به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها، آسیب‌ جدی به اقتصاد کشور وارد شده است. در این بین کارگران، اقشار کم‌ درآمد و گروه‌های آسیب‌پذیر بیشترین فشار اقتصادی و مالی را تحمل می‌کنند. هر ساله در روزهای پایانی سال، بحث‌های مختلفی در حوزه نحوه و میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در کشور مطرح می‌شود. این افزایش در کارگروه‌هایی که نمایندگان کارگران و کارفرمایان و نماینده دولت و برخی از دستگاه‌های تصمیم‌گیر حضور دارند، به بحث گذاشته و در نهایت تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود. در این شرایط محمد جواد کولیوند یکی از نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی به صراحت با افزایش دستمزدها مخالفت کرده است.وی طی سخنانی در مراسم افتتاح فرهنگسرای شهید آوینی که خبرگزاری تسنیم آن را منتشر کرده، گفته است: بر اساس آمار بانک مرکزی در کشور 650 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد و رشد اقتصادی کشور نیز بین 5 تا 7 درصد است. این نماینده مجلس افزود: حدود 200 هزار میلیارد تومان در زمینه رونق اقتصادی و مباحث جاری کشور هزینه می‌شود که با این وصف مشخص نیست چه اتفاقی برای 400 هزار میلیارد باقی‌ مانده در کشور می‌افتد که این رشد اقتصادی و حجم نقدینگی در کشور به تورم تبدیل می‌شود. کولیوند اظهار داشت: تمام تلاش دولت‌ها بر این است که فاصله میان سقف نقدینگی و رشد اقتصادی جامعه که منجر به تورم می‌شود را کاهش دهند. وی با تاکید بر اینکه هزینه‌ کرد 400 هزار میلیارد تومان باقی‌ مانده در مسیر اصلی قرار ندارد، گفت: مسیر اصلی توسعه در بخش راه‌ها، آموزش، فرهنگی، ورزشی و صنعت است اما متاسفانه این مبلغ در بخش سکه، ارز، دلالی و زمین‌خواری هزینه می‌شود و تاکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ و اقتصاد کشور در همین راستا است. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت مهیا شدن فضایی برای رونق اقتصادی در کشور حتی با افزایش سطح قیمت‌ها، مردم راحت‌تر امرار معاش می‌کنند. وی بیان کرد: اما در شرایطی که رکود اقتصادی وجود دارد و تورم حاکم است، افزایش دستمزدها تنها به کشور لطمه وارد می‌کند.




منبع:تابناک

ميهمان
پاسخ 19/12/1393 - 15:27 پترس
افزایش حقوق کارگر زحمتکش باعث تورم میشه!اما احتکاو قاچاق کالا و واردات بی رویه هیچ ضرری نداره!جل الخالق عجب مفسرانی داریم تفسیر آب دوغ خیاری می کنن.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود