19 خرداد 1394
شماره خبر: 143491

تلاش برای برگزاری همایشی بدون اخذ مجوز در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

تلاش برای برگزاری همایشی بدون اخذ مجوز در کرج


24 ساعت مانده به زمان برگزاری همایش "به غرب باج نمی‌دهیم" مسئولان استان البرز اعلام کردند که برای این همایش هنوز مجوز صادر نشده است.
طی روزهای اخیر بنرهایی در سطح شهرستان کرج نصب شده که خبر از برگزاری همایشی تحت عنوان "به غرب باج نمی‌دهیم" می‌دهد. بر اساس اطلاعات این بنر، این گردهمایی با سخنرانی مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و پدر شهید احمدی روشن روز سه شنبه 19 خرداد ماه در مسجد امام سجاد (ع) برگزار می‌شود. در بنرها و اطلاعیه‌های فوق هیچ نهاد و تشکل رسمی سیاسی، برگزاری این همایش را بر عهده نگرفته و تنها در خبرها آمده است که "این همایش به همت حرکت مردمی و دانشجویی حمایت از عزت و امنیت ملی با همکاری چندین تشکل مردمی، بسیج دانشجویی و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب در استان البرز برگزار خواهد شد و تاکنون تشکل‌ها و شخصیت‌های گوناگون سیاسی فرهنگی از استان البرز ضمن حمایت از این حرکت مردمی برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند." به دنبال انتشار اخباری در این زمینه، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری کرج گفت طی گفت‌وگویی اعلام کرد: برگزارکنندگان همایش مردمی «به غرب باج نمی دهیم» برای برگزاری این همایش از فرمانداری کرج درخواست مجوز نکرده اند. رضا عسگری تاکید کرد: برگزاری همایش‌های سیاسی یکی از حقوق تشکل‌های سیاسی است که باید در چارچوب ضوابط و مقررات پس از اخذ مجوزهای لازم برگزار شود و برگزارکنندگان هرگونه مراسم سیاسی باید دارای پروانه فعالیت باشند. وی تصریح کرد: به نیروی انتظامی اعلام شده که برگزارکنندگان این همایش تاکنون درخواست مجوز به فرمانداری ارائه نکرده اند و نیروی انتظامی نیز در این خصوص به وظایف ذاتی خود عمل خواهد کرد. این اظهارات موجب اعتراض حامیان برگزاری همایش شد. به صورتی که سازمان بسیج دانشجویی در خبری که پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر کرده نوشته است: آیا برگزاری همایش مردمی در مسجد هم نیاز به مجوز دارد؟
در خبر فوق که با تیتر "خط و نشان کشیدن معاون فرماندار کرج" منتشر شده، آمده است: این خبرگزاری با سیاسی جلوه دادن همایشی که در راستای حمایت از نقشه راه ترسیمی از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای مذاکرات هسته ای و اعلام حضور و پشتیبانی از منویات ایشان و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های کشورهای غربی و نیز برای حمایت از تیم مذاکره کننده در مسیر یک توافق خوب با رعایت منافع ملی برگزار خواهد شد، سعی کرده است مسئله را به جناح‌ها و احزاب سیاسی کشور مرتبط کرده تا به نوعی به حاشیه راندن اصل همایش را کلید بزند. در ادامه خبر فوق می‌خوانیم: در این خبر با لحنی تهدید آمیز که نشان از خط و نشان کشیدن برای مردم دارد، از قول عسگری آمده است: به نیروی انتظامی اعلام شده که برگزارکنندگان این همایش تاکنون درخواست مجوز به فرمانداری ارائه نکرده اند و نیروی انتظامی نیز در این خصوص به وظایف ذاتی خود عمل خواهد کرد. سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرده است: نکته مهم که در پوسترهای تبلیغی این همایش هم به آن تاکید شده است این است که همایش مورد نظر در مسجد امام سجاد(ع) کرج برگزار می‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد جهت برگزاری چنین مراسمی و آن هم در مسجد نیازی به دریافت مجوز نباشد، چرا که تاکنون برنامه‌های متعددی از سوی جریان‌های سیاسی مختلف نزدیک به دولت در مساجد بدون دریافت مجوز برگزار شده وعجیب است که معاون فرماندار این شهر نسبت به این مساله ناآگاه است. محمد تقی ایرانی فرماندار کرج در واکنش به حاشیه‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی نوشت: "بنری در سطح شهر نصب شده که دعوت از سخنران نموده همایشی بنام به غرب باج نمی دهیم که برگزار کنندگان آن مشخص نبوده و برای ما مجهول است. از طرف مردم به ما اعلام شده چه کسی این همایش را برگزار می‌کند، اظهار بی اطلاعی نمودیم. لذا دوستان عزیز ما اجازه بدهید طبق قانون یک نفر بیاید مکتوب مسئولیت این همایش را بپذیرد و با مسائل احساسی برخورد نفرمایید. همه باید تابع قانون باشیم انشاالله" بر اساس شنیده های تابناک، در آخرین ساعات امشب، سازمان بسیج دانشجویی مسئولیت برگزاری این همایش را قبول کرده و مقرر شد که است که صبح فردا اقدامات لازم برای دریافت مجوز را انجام دهد.





منبع: تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود