8 تیر 1394
شماره خبر: 144669

مجروح شدن یک کودک بر اثر ضربه چاقو

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

مجروح شدن یک کودک بر اثر ضربه چاقو


عصر روز چهارشنبه سوم تیرماه پسر بچه ای که از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود و حال او بسیار وخیم گزارش شده بود به بیمارستان شریعتی کرج منتقل شد.
پس از انتقال این کودک بیمارستان، وی از اورژانس به اتاق عمل منتقل شد و تیم درمانی احیاء و هم زمان عمل جراحی را آغاز کردند. به گفته تیم پزشکی کودک دچار پارگی ریه و پارگی بطن چپ شده بود که خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت انجام شد و بافشارخون نرمال و تنفس عادی بعد از 2 ساعت به ICU منتقل شد. دکتر جواد سعیدفعال پزشک جراح در این ارتباط اعلام کرد: آنچه باعث نجات جان کودک شد سرعت عمل تیم درمانی و حضور پزشک متخصص بیهوشی مقیم در اتاق عمل بود و کاری که بنده به عنوان پزشک متخصص جراح عمومی انجام داده ام مرهون لطف خداوند است.
از سوی دیگر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مطالبی را در این ارتباط به نقل از دکتر حمید رئیس بیمارستان شریعتی کرج و نوشته است: یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت یازدهم ، طرح تحول نظام سلامت است که تاثیر مثبت آن در چنین شرایط بحرانی به خوبی مشهود بوده و شاید قبل از اجرای این طرح در چنین ساعتی پزشک متخصصی به صورت مقیم در بیمارستان حضور نداشت که یقینا می توانست عواقبی بدی همچون فوت کودک را به همراه داشته باشد. اما خوشبختانه در روز منتقل شدن کودک به بیمارستان 6 نفر پزشک متخصص که دونفر متخصص بیهوشی ( برای اتاق عمل وICU ) یک پزشک متخصص جراحی عمومی ، یک نفر پزشک متخصص طب اورژانس، یک نفر پزشک متخصص داخلی و یک نفر متخصص زنان به همراه 3 نفر پزشک عمومی دربیمارستان حضور داشتند. بر اساس این گزارش، در ماه های اخیر شاهد افزایش خشونت ها در استان البرز بودیم و حتی یکی از مقامات ارشد قضایی با اشاره به تعداد پرونده های قضایی در این استان، بیشترین جرائم را مربوط به نزاع و درگیری عنوان کرده و گفته بود که این حجم از جرائم نشان دهنده کاهش صبر در میان مردم البرز است. حال پس از انتشار اخبار متعدد درباره درگیری و نزاع در البرز، خبر مجروح شدن یک کودک بر اثر ضربه چاقو منتشر شده، اما هیچ یک از مسئولان درباره جزییات این حادثه اطلاع رسانی نکرده اند. خبرنگار تابناک تلاش کرد با والدین این کودک تماس گرفته و دلیل حادثه و جزییات آن را جویا شود که آنها از گفتگو با خبرنگار تابناک خودداری کردند. فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز نیز به دلیل عدم انجام تحقیقات کامل و منع قانونی، از انتشار جزییات این حادثه خودداری کرده است.



منبع:تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود