18 خرداد 1394
شماره خبر: 143423

اعلام مقررات ایمنی برگزاری برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

اعلام مقررات ایمنی برگزاری برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی


هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان کرج، مقررات ایمنی برگزاری برنامه های این رشته ی ورزشی ابلاغ شده از سوی فدراسیون را اعلام کرد.
با عنایت به تشکیل کارگروه ایمنی، جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان کرج به منظور اجرای ماده 3 بند 12 اساسنامه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و بررسی های صورت پذیرفته در جلسات کارگروه مذکور در خصوص ایمنی این رشته خصوصا در مناطق فنی کوهستانی کشور در راستای اجرای برنامه های ایمن و حفظ سلامت ورزشکاران با رویکردی جلوگیری از وقوع حوادث کوهستان و کاهش آسیب های ورزشی، کلیه ی گروههای کوهنوردی ملزم به رعایت مقررات وضع شده به شرح ذیل می باشند:
1- حضور مربی مرتبط با نوع رشسته ی ورزشی کوهنوردی در تمام برنامه ها الزامی است. 2- کلیه شرکت کنندگان در برنامه ها ملزم به داشتن کارت بیمه ورزشی سال جاری می باشند.
3- کلیه شرکت کنندگان ملزم می باشند از بدو شروع تا پایان فعالیت فنی از لوازم حفاظت فردی مناسب و استاندارد مانند کلاه کاسک کوهنوردی و ... استفاده نمایند. 4- ورزشکاران مجاز به استفاده از لوازم الیافی مانند طناب، هارنس و ... تاریخ گذشته و ابزارهای فنی فاقد استانداردهای CE ، UIAA نمی باشند. 5- کلیه لوازم فنی از قبیل لوازم حفاظت فردی، لوازم الیافی و ابزارهای سخت آلیاژی می باید دارای استانداردهای ذکر شده باشند و قبل از استفاده از صحت و سلامت لوازم آگاهی کسب گردد. 6- ارتکاب به انجام هر نوع اعمال نا ایمن که منجر به بروز حوادث فردی و غیر فردی گردد ممنوع است و سرپرست برنامه ملزم به صدور تذکرات لازم و جلوگیری از اعمال نا ایمن شرکت کنندگان می باشد. 7- به همراه داشتن فردی ذیصلاح آگاه به فنون کمک های اولیه با لوازم مورد نیاز به منظور تسریع در مهار مکانیسم آسیب های احتمالی الزامی می باشد. 8- ارایه گزارش حوادث احتمالی برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی، ممهور به مهر باشگاه و یا گروه کوهنوردی جهت بررسی در کمیته تجزیه و تحلیل حوادث به منظور شناسایی علل حادثه و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، الزامی است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود