25 شهریور 1394
شماره خبر: 149238

اولین نشست هیئت های ورزشی کلانشهر کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

اولین نشست هیئت های ورزشی کلانشهر کرج برگزار شد


اولین نشست مشترک هیئت های ورزشی شهرستان کرج پس از وقفه ای چند ساله برگزار شد.
این نشست عصر دیروز سه شنبه در محل سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان شهرستان کرج به انجام رسید و متولیان جدید هیئت های ورزشی کلانشهر کرج در نشستی مشترک با رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان و معاون وی برنامه های پیش رو و اهداف ترسیم شده برای ورزش کرج را بررسی کردند. رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان کرج در این نشست با اشاره به اینکه ورزش کرج جایگاهی ویژه در کشور داشته است گفت: پیش از تشکیل استان البرز شهرستان کرج آنچنان از حیث فعالیت های ورزشی غنی بود که با تصمیم مسئولان وقت ورزش کشور به شکل از استان تهران در مسابقات شرکت می کرد. هوشنگ افشاری افزود: با شکل گیری استان البرز و قرار گرفتن چندین شهرستان در قالب یک اداره کل ورزش شرایط تغییر کرد و تردیدهایی برای فعالیت اداره ورزش کرج در این استان به وجود آمد. وی با بیان اینکه این تردیدها دو سال فعالیت اداره ورزش شهرستان کرج را با چالش جدی روبرو کرده بود گفت: خوشبختانه در اواخر سال گذشته و با توجه ویژه مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز احیای اداره ورزش کرج در دستور کار قرار گرفت. افشاری ادامه داد: با توجه به این رویکرد جدید در سال ۹۴ در چند محور فعال سازی اداره ورزش شهرستان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با گذشت نیمی از سال بخش عمده ای از اهداف ترسیم شده محقق شده است. وی تشکیل هیئت های ورزشی مستقل کرج را یکی از محورهای مهم کاری این اداره عنوان کرد و گفت: با تلاش معاونت ورزشی این اداره و در یک همکاری مشترک با هیئت های استانی تشکیل هیئت های ورزشی کرج در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از ۲۰ هیئت ورزشی کرج راه اندازی شده است.
برخورد جدی با باشگاه های ورزشی غیرمجاز
افشاری برگزاری مسابقات شهرستانی وهویت بخشی به ورزش کرج و ورزشکاران آن را یکی از برکات ایجاد اداره ورزش کرج دانست و گفت: خروج کرج از زیر سایه استان و شرکت تیم های مستقل کرج در مسابقات استانی این فرصت را به ورزشکاران جویای نام می دهد تا شانس خود را برای حضور در تیم های منتخب استانی امتحان کنند و امیدوارم این رویکرد به نفع ورزش استان و شهرستان کرج باشد. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرج در ادامه از اثربخشی مثبت تشکیل اداره کرج در جهت ساماندهی باشگاه های ورزشی خبرداد وگفت: در این راستا با تشدید نظارت ها و یک کار شبانه روزی روند صدور مجوز های فعالیت باشگاه ها را شتاب بخشیدیم به نحوی که تا تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۶۰ پروانه فعالیت و تمدید صادر شده است و این در حالی است که در مجموع سال گذشته در سطح استان این میزان ۱۲۰ مجوز بوده است. وی از جدیت این اداره برای برخورد با باشگاه های غیر مجاز خبرداد و گفت: در این راستا با فعالیت بیش از ۳۰۰ باشگاه غیرمجاز روبرو هستیم اما با روندی که در پیش گرفته ایم و برخوردهای جدی که صورت گرفته است امید داریم این میزان را تا پایان سال به حداقل برسانیم.
راه ادازی هیئت های ورزشی دراولویت بود
معاون امور ورزش اداره ورزش و جوانان شهرستان کرج هم در این نشست با بیان اینکه هیئت های ورزشی خط مقدم ورزش هستند گفت: ورزش دریک منطقه با فعالیت و حضور هیئت های ورزشی شکل می گیرد وما نیز با توجه به اهمیت موضوع راه اندازی هیئت های ورزشی کرج را در اولویت کارهای مان قرار دادیم. داود عزیزی افزود:پس از چند ماه پیگیری و برگزاری جلسات مشترک با هیئت های استانی ضرورت ایجاد هیئت های ورزشی کرج را برای دوستان تبیین کردیم و در نهایت با یک کار گروهی مستمر تاکنون ۲۰ هیئت ورزشی شهرستان کرج را راه اندازی کرده ایم. وی راه اندازی لیگ های شهرستانی و حضور موثر در مسابقات انتخابی استان را دو ماموریت مهم هیئت های ورزشی کرج در دور جدید فعالیت ها عنوان کرد و گفت: در این خصوص جدیت زیادی داریم واین توقع می رود هیئت های ورزشی کرج با تمام توان زمینه حضور ورزشکاران کرج را در مسابقات استان فراهم کنند. معاون امور ورزش اداره ورزش وجوانان شهرستان کرج حمایت از هیئت های ورزشی را منوط به عملکرد آنها دانست و گفت: هیئت های ورزشی فعال بیش از سایرین مورد حمایت قرار خواهند گرفت و سعی داریم با ارزیابی سه ماهه هیئت های ورزشی کرج فعالیت آنها را به شکل مستمر پایش کنیم. وی در پایان افزود: ایجاد بانک اطلاعات ورزشی کرج دیگر هدف ما در حوزه ورزش کلانشهر کرج است و از این طریق می توان برنامه ریزی بهتری برای آینده ورزش شهرستان داشت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود