25 اسفند 1394
شماره خبر: 160318

سرانه فضای ورزشی البرز 40 سانتی متر مربع است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

سرانه فضای ورزشی البرز 40 سانتی متر مربع است


مدیرکل ورزش و جوانان البرز میزانه سرانه ورزشی این استان پرجمعیت را 40 سانتی متر مربع اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تلاش ها مضاعف شود.
رضا گل محمدی در مراسم تجلیل از ورزشکاران شهرستان ساوجبلاغ افزود: ورزش مقوله ای است که دولت و مسئولان استانی نگاه ویژه ای به آن دارند که با درنظر گرفتن استعدادهای خوب در رشته های مختلف ورزشی امیدواریم بتوانیم بودجه مناسبی در این بخش جذب کنیم. وی گفت: سرانه ورزشی در استان البرز طی دو سال گذشته تاکنون از 37 سانتی مترمربع به 40 سانتی متر مربع رسیده است.
گل محمدی باتأکید براینکه مدیریت ورزش مدیریت تیمی است، افزود: ورزش کار تیمی است واگر همه کمک نکنند کسی موفق نخواهد شد و اهتمام به ورزش و روی آوردن جوانان به ورزش می تواند اعتیاد و طلاق ومشکلات دیگر را کاهش دهد. ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ در این آیین گفت : در برنامه پنجم توسعه سرفصل های خوبی برای ورزش تعریف شده بود و ما بعد از فصل راه بیشترین بودجه را در مبحث ورزش در شهرستان هزینه کردیم. وی ضمن تشکر از شهرداران و شوراهای اسلامی به خاطر نگاه ویژه به ورزش تصریح کرد: یکی از مواردی که می تواند شهر و شهرستان ما را معرفی کند ورزش است . پالیزگیر افزود: سرانه فضای ورزشی در ساوجبلاغ 75 سانتی مترمربع است که حدود دو برابر سرانه کشوری است . وی بیان داشت: در سال جاری 14 میلیارد ریال برای طرح های ورزشی ساوجبلاغ اختصاص یافت و با وجود مشکلات اقتصادی دولت در بحث زیر ساختهای ورزشی شهرستان ساوجبلاغ انقلاب خوبی رخ داد و در سال جاری 9 پروژه افتتاح شد. وی گفت: سالن های ورزشی قوهه، گلسار، خور، کردان ، اغشت ، مهدی آباد ، کوشک زر، آران و قاسم آباد بزرگ در سال جدید تامین اعتبار خواهد شد که امیدواریم باهمکاری شهرداران ودهیاران واعضای شورای اسلامی شهر شاهد افتتاح پروژه های در دستور کار باشیم.وی در ادامه به بازدید خود از مرکز تربیت سگ های مواد یاب در شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: ما در شاهراه ترانزیت مواد مخدر هستیم و امسال پنج هزار تن مواد مخدر در البرز کشف شد که طبق آمار 40 درصد آنها را سگ های آموزش دیده یافته اند. پالیزگیر افزود : وتنها راه نجات جوانان از این معضل خانمانسوز هدایت جوانان به سوی ورزش است. علی کربلایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد که این شهرستان پتانسیل های خوبی در زمینه ورزش دارد و مدیریت صحیح ورزشی نقش پر رنگی در پدیدار شدن پتانسیل ها داشته است و در زمان حاضربیش از 30 هیات ورزشی در این شهرستان فعال می باشد. وی افزود: شهر جدید هشتگرد یکی از شهرهایی است که با استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان استعدادهای نهفته آن که مدت ها از لحاظ ورزش در سکوت به سر می برد بیدار شده و یکی پس از دیگری میادین ورزشی را فتح می کند. وی اظهار داشت : این شهر در زمان حاضر دارای 15 کمیته ورزشی می باشد که امیدواریم بتوانیم کمیته های ورزشی بیشتری را دراین شهر فعال کنیم. کربلایی توسعه ورزش های همگانی، پیگیری فضاهای ورزشی وپروژه های عمرانی نیمه کاره، توسعه ورزش های قهرمانی و پایلوت قرار دادن سوارکاری کشور در شهرستان ساوجبلاغ را از برنامه های مقرر شده اداره ورزش وجوانان در سال آینده بیان کرد. سید مسعود بزرگ زاده شهردار شهر جدید هشتگرد نیز اظهار کرد: شهر جدید هشتگرد شهری در حال توسعه است که باید برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان آن چاره جویی شود. وی درخصوص پروژه مسکن مهر گفت: پروژه مسکن مهر علیرغم نیت خوب، بدون کارشناسی بود زیرا توان ساخت مسکن مهر در کشور درسال 700 هزار واحد بود و ساخت 2 میلیون واحد در سال از لحاظ مصالح و دیگر موارد در توان کشور نبود و این امر برچهره شهری خدشه وارد کرد اما امید است در آینده ای نزدیک به مسیر اصلی خود باز گردد.
وی اظهار داشت : شهر به جمعیت زنده است و حضور سرمایه گذاران به این امر قوت میبخشد و ما به عنوان حامی از آنها حمایتهای لازم را خواهیم کرد. در پایان مراسم از رؤسای هیات های ورزشی شهرستان ساوجبلاغ و همچنین رؤسای کمیته های ورزشی شهر جدید هشتگرد با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود