27 خرداد 1395
شماره خبر: 164763

بررسی اُفق ورزش البرز در برنامه «سکو»

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

بررسی اُفق ورزش البرز در برنامه «سکو»


برنامه ورزشی تلویزیونی سکو در حالی با موضوع چشم انداز و افق آینده ورزش البرز اجرا شد که نماینده مردم کرج در این برنامه از یک محل درآمدی جدید برای ورزش کشور رونمایی کرد.
سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان میهمان این هفته برنامه ورزشی سکو بود، وی روی خط تلفنی این برنامه آمد و با بیان اینکه البرز و تهران شرایط خاصی در ورزش کشور دارند، گفت: تلاش وزارت ورزش و جوانان این است که در تخصیص اعتبارات این رو استان را ویژه ببیند. هاشمی افزود: در تقسیم اعتبارات شاخص ها را اصلاح کرده ایم و بر این اساس به طور حتم استان هایی چون تهران و البرز به شکلی ویژه دیده خواهند شد.
تزریق ۳۰ درصد اعتبارات مصوب به استان ها
وی با بیان اینکه در سال ۹۴ تنها ۳۰ درصد اعتبارات مصوب ورزش برای استان ها محقق شده است، گفت: امید داریم با نگاه ویژه دولت در سال ۹۵ این عقب ماندگی را جبران کنیم و بودجه بیشتری به بدنه ورزش تزریق شود. این برنامه که چهارشنبه شب گذشته با اجرای حمید محمدی پخش شد، میهمانان دیگری هم داشت، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان البرز از دیگر مهمانان این برنامه بودند. کولیوند با بیان اینکه اعتبارات تزریق شده به ورزش کشور به هیچ عنوان کفاف نیازهای آن را نمی دهد، گفت: برای جبران عقب ماندگی ها در بخش زیرساختی باید بخش خصوصی ورود کند و فضا برای سرمایه گذاری غیردولتی ها بیش از گذشته مهیا شود. محمد جواد کولیوند افزود: در کمیسیون تلفیق مجلس موضوع ورزش برای لحاظ شدن در ماده ۱۸۰ قانون بودجه کشور آورده شد اما رای نیاورد با این حال توانستیم از محل فروش هر نخ سیگار یک تومان را به ورزش اختصاص دهیم که می تواند تاثیر خوبی در این حوزه داشته باشد و بخشی از نیازهای ورزش کشور را مرتفع کند. وی تصریح کرد: ورود شهرداری ها به موضوع توسعه ورزش در کنار تسهیل مشارکت بخش خصوصی می تواند راهگشای مشکلات این روزهای ورزش باشد. کولیوند به شکل گیری شورای عالی ورزش البرز اشاره کرد و گفت: به نظرم ایجاد این تشکیلات با ریاست استاندار و دستگاه های مختلف یک فرصت برای ورزش استان محسوب می شود و باید به شکل مناسبی از آن بهره گرفت.
طرح مشکلات ورزش در شورای برنامه ریزی البرز
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه هماهنگی دستگاه ها در حوزه ورزش نیاز به گذر زمان دارد، گفت: به نظرم می توان با مطرح کردن مشکلات ورزش در شورای برنامه ریزی استان نتایج بهتری گرفت و گره های ورزش را به شکل موثرتری بررسی کرد. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز هم در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه سال ۹۴ سخت ترین سال ورزش کشور به لحاظ اعتباری بود، گفت: در استان البرز ما تنها بخش محدودی از اعتبارات ملی را دریافت کردیم و در حوزه استانی هم متاسفانه آنچه قول داده شده بود محقق نشد. رضا گل محمدی افزود: نمایندگان البرز در مجلس شورای اسلامی یکی از محورهای کاری خود را برای ۴ سال آینده ورزش اعلام کرده اند و این می تواند نقطه امیدی باشد تا با پیگیری آنها برخی از مشکلات مبتلابه ورزش استان در بخش های مختلف مرتفع شود.
وی خاطرنشان کرد: ما سال گذشته با همه مشکلاتی که داشتیم پروژه های ورزشی مختلفی را به بهره برداری رساندیم و این در حالی بود که مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده است و این نشان از فضای همدلی و همکاری موجود در ورزش البرز حکایت دارد.
رشد محسوس کمک به هیئت های ورزشی
گل محمدی کمک به هیئت های ورزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این بخش هم میزان کمک ها ۳۰ درصد از سال پیش از آن بیشتر بود هر چند معتقدم میزان پرداخت ها کافی نیست و کفاف برنامه های آنها را نم دهد. وی در پایان گفت: در برنامه ششم توسعه ایجاد ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی برای البرز دیده شده که این امر در سایه مشارکت بخش خصوصی وتسهیل سرمایه گذاری محقق می شود. برنامه ورزشی سکو به عنوان تنها برنامه تلویزیونی تخصصی ورزشس البرز چهارشنبه شب ها با تهیه کنندگی مهران جوادی نیا به روی آنتن این شبکه استانی می رود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود