23 تیر 1395
شماره خبر: 166308

بهترین داور آسیا در سال 2003:تماشاگران یورو 2016 به داوران توهین نکردند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

بهترین داور آسیا در سال 2003:تماشاگران یورو 2016 به داوران توهین نکردند


بهترین داور آسیا در سال 2003 با تأکید بر اینکه باید درس‌های بزرگی از جام ملت‌های اروپا بگیریم، گفت: در این مسابقات هیچ تماشاگری به قضاوت داوران توهین نکرده است.
مسعود مرادی که در طول دوران قضاوت خود یکی از داوران ممتاز بین‌المللی فوتبال کشورمان بود و هم اکنون به عنوان ناظر داوری AFC فعالیت می‌کند، امروز اظهار داشت: همانطور که پیش از برگزاری مسابقات فوق در گفت‌وگو با رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس اعلام کردم، این مسابقات برای ما به عنوان یک کلاس آموزشی پیشرفته است. وی افزود: شب‌های زیادی طی یک ماه اخیر اکثر علاقه‌مندان به فوتبال، ورزشکاران و مربیان پای تلویزیون بوده و مسابقات یورو 2016 را تماشا و از آن لذت بردند. بهترین داور آسیا در سال 2003 تصریح کرد: در کنار آموزش‌هایی که بازیکنان جوان و مربیان ما می‌توانستند از این مسابقات فرا بگیرند، داوران و به ویژه داوران جوان نیز می‌توانستند با نحوه بهترین داوران اروپا و حتی جهان در این مسابقات آشنا شوند. مرادی گفت: سرعت عمل، دوندگی بسیار، حضور به موقع در صحنه‌ها، جای‌گیری مناسب، قضاوت عادلانه و بدون حب و بغض، استفاده مناسب از تکنولوژی روز و بالاخره قضاوت قاطعانه از نکات مهم داوری در یورو 2016 بود.وی بیان داشت: البته از آنجایی که داورها انسان هستند و احتمال خطا و اشتباه را دارند، در این مسابقات نیز اشتباهات داوری را شاهد بودیم، اما نکته مهم این بود که هیچ یک از بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها به داوران بابت اشتباهی که غیر عمدی مرتکب شدند،‌ اعتراض نکردند. این پیشکوست داوری افزود: همچنین داوران نیز تحت تاثیر نام تیم‌ها و بازیکنان بزرگ حاضر در مسابقات یورو 2016 قرار نگرفته و حتی پس از اشتباهاتی که داشتند، کنترل مسابقه از دست آنها خارج نمی‌شد.
مرادی ادامه داد: به نظر من بهترین درس را ما باید از رفتار هواداران تیم‌ها در این مسابقات در مواجه با قضاوت داوران یاد بگیریم، چرا که هرگز در یورو 2016 به داوران توهین نشد. وی تأکید کرد: این نوع رفتارها نشان می‌دهد که در فوتبال روز دنیا پذیرفته‌اند که اشتباهات داوری نیز جزیی از فوتبال است و داوران از روی عمد و بر اساس حب و بغض‌ها قضاوت نمی‌کنند و اگر اشتباهی داشته‌اند نیز این اشتباهات ناخواسته و غیر عمدی بوده است. بهترین داور آسیا در سال 2003 در پایان گفت: اگر ما بتوانیم این رفتار را در جامعه خود فرهنگ‌سازی کنیم، می‌توانیم امیدوار به پیشرفت داوری و بروز خطای کمتری از سوی آنها در مسابقات آتی لیگ برتر و لیگ‌های مختلف فوتبال باشیم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود