6 تیر 1396
شماره خبر: 180139

المپیاد بومی محلی در البرز بزودی برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

المپیاد بومی محلی در البرز بزودی برگزار می شود


دبیر هیأت‌ ورزشهای بومی محلی استان البرز گفت: سالانه بیش از 10 جشنواره استانی در راستای فعالیت‌های ورزشی و بومی در استان البرز با 400 رشته برگزار می‌شود و کمتر از دو هفته دیگر شاهد برگزاری المپیاد بومی محلی دیگری خواهیم بود.
یار امروز گفت: بنا به پیشنهاد فدراسیون ورزش در نظر داریم در راستای افزایش و رواج ورزش بومی و محله‌ای در سطح استان برنامه های خوبی را طرح و اجرا کنیم که یکی از این طرح ها بازی های قدیمی متعلق به روستاها است که تحت عنوان ورزش‌ها بومی و محلی به آن می پردازیم. وی افزود: اکنون 400 رشته ورزش بومی در استان البرز وجود دارد که به عنوان سرفصل می توان به بازیهای گانیه ، نشانه زنی ، گرگم به هوا ، طناب کشی ، الک ، دولک و گردو بازی که از جمله ورزش های بومی پرطرفدار و موفق استان البرز است اشاره کرد. دبیر هیأت‌ ورزشهای بومی محلی استان البرز با بیان اینکه هر روستا یک بازی خاص برای خود دارد، اظهارداشت: سالانه بیش از 10 جشنواره استانی در راستای فعالیت‌های ورزشی و بومی برگزار می‌شود و به زودی یعنی کمتر از دو هفته دیگر شاهد برگزاری یک المپیاد بومی محلی دیگری در استان البرز خواهیم بود.
کرمیار تصریح کرد: در راستای انجام المپیاد بومی محلی استان، 6 شهرستان واقع در البرز مجاز به حضور در مسابقات با شرکت کنندگان خود هستند و هریک از مسابقات در یکی از شهرستان‌ها برگزار می شود که به طور مثال می توانیم به برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی در شهرستان اشتهارد اشاره کنیم. به گفته کرمیار مسابقات هفت سنگ در شهرستان نظر آباد و دار پلان در ساوجلاغ برگزار می‌شود و از هر شهرستان 12 نفر خانم و 12 نفر مرد مجاز به شرکت در مسابقات هستند. وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با آشنایی نسلهای جدید با این ورزشهای مفرح و مفید برای سالم سازی جسم و روح، بازیهای مرسوم و قدمتدار ایرانی احیا شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود