20 مرداد 1396
شماره خبر: 182220

ساماندهی ورزش های قدرتی هدف فدراسیون جهانی WBPF در ایران

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

ساماندهی ورزش های قدرتی هدف فدراسیون جهانی WBPF در ایران


نماینده رسمی ورزش های قدرتی فدراسیون جهانیWBPF در ایران گفت: ساماندهی ورزش های قدرتی و ورزشکاران این رشته هدف فدراسیون جهانی WBPF در ایران است.
، رستم رجبی در نخستین جلسه شورای مرکزی هیات رئیسه ورزش های قدرتی فدارسیون جهانی WBPFدر کرج افزود:این رشته ورزشی از سه شاخه پاورلیفتینگ،پرس سینه و مچ اندازی تشکیل شده که هم اکنون 108 کشور عضو فدراسیون جهانی WBPF و 44 کشور نیز عضو آسیایی این فدراسیون هستند. وی اضافه کرد: در کشور ما نیز به همت امیر بیات نائب رئیس فدراسیون بدنسازی WBPFجهان، نمایندگی این فدراسیون به مدت 3 ماه است که راه اندازی شده و قرار است باساماندهی ورزشکاران این رشته و استعداد یابی در آینده نزدیک بار دیگر بتوانیم ورزشکاران قوی به دنیا معرفی کنیم. رجبی گفت:با هدف گسترش و توسعه هر چه بیشتر این رشته ورزشی در استان ها، فدراسیون این آمادگی را دارد تا هر استان نماینده ورزش های قدرتی خود را به ما معرفی و پس از بررسی صلاحدید توسط شورای مرکزی هیات رئیسه ورزش های قدرتی WBPF در ایران احکام نمایندگان استان ها صادر می شود. رئیس ورزش های قدرتی فدراسیون WBPF آسیا در ادامه افزود: همچنین در 2 ماه آینده مسابقات پرس سینه و لیفت قدرتی با همکاری هیات بدنسازی و پرورش اندام شمال شرق تهران تحت عنوان جام شهدای مجلس برگزار که نفرات برتر این دوره از مسابقات توسط کمیته فنی این فدراسیون به مسابقات مجارستان که در آبان ماه برگزار می شود اعزام خواهند شد. رجبی در ادامه اظهار داشت: هدف ما این است که با همفکری بتوانیم این رشته را هر چه بیشتر در کشور گسترش و استعدادهای زیادی را پرورش که در این راه نیازمند کمک همه هستیم. وی ادامه داد: رشته های پاورلیفتینگ، مچ اندازی و قوی ترین مردان طرفداران و قهرمانان زیادی در کشور دارد که می توان از این ظرفیت ها هر چه بیشتر بهره برد. رجبی گفت:یکی دیگر از برنامه های این فدراسیون ساماندهی مچ اندازی و پاورلیفتینگ در رشته ورزش های قدرتی در بخش بانوان است ، با توجه به اینکه بانوان زیادی در کشور علاقمند به این رشته ورزشی هستند فدراسیون بنا دارد تا زمینه رشد هر چه بیشتر بانوان در این رشته های ورزشی را نیز فراهم سازد.وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی نخستین پایگاه قهرمانی کشور در استان البرز در آینده نزدیک اشاره و بیان داشت: با راه اندازی این پایگاه قهرمانی ، تست نهایی ورزشکاران سراسر کشور برای اعزام به مسابقات برون مرزی توسط کارشناسان کمیته فنی مستقر در پایگاه قهرمانی البرز انجام می شود. رئیس ورزش های قدرتی فدراسیون WBPF آسیا گفت: با توجه به اینکه 60 درصد از قهرمانان رشته پاورلیفتینگ ، قدرتی و قوی ترین مردان ایران و جهان از استان البرز هستند این پایگاه قهرمانی در این استان راه اندازی می شود.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از برنامه های فدراسیون این است که این پایگاه های قهرمانی در سایر استان های کشورزیر نظر نماینده های فدراسیون راه اندازی شود. رجبی ادامه داد: با آغاز فعالیت فدراسیون ورزش های قدرتی WBPF در ایران در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان ، بزرگسالان و پیشکسوتان می توان هر چه بیشتر ورزشکاران این رشته و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مچ اندازی، پاورلیفتینگ و قوی ترین مردان را ساماندهی کرد. وی گفت: با ساماندهی ورزشکاران این رشته ورزشی بار دیگرایران می تواند در دنیا حرف اول را بزند و شاهد پرورش و شناسایی قهرمانانان و معرفی آنها به دنیا باشیم.
رجبی افزود:هم اکنون اعضای شورای مرکزی هیات رئیسه فدراسیون ورزش های قدرتی WBPF در ایران تعیین و در آینده نزدیک نیز مسئولین کمیته های این فدراسیون نیز معرفی می شوند. وی ادامه داد: همچنین کلاس های داوری، مربیگری و سمینارهای پاورلیفتینگ، مچ اندازی و قوی ترین مردان از سوی فدراسیون برگزار و علاقمندان می توانند با شرکت در این کلاس ها با آموزش های نوین آشنا و در روند جدیدترین قوانین مربوط به این رشته های ورزشی قرار گیرند. نماینده رسمی ورزش های قدرتی فدراسیون جهانی WBPF در ایران در ادامه به صدور کارت عضویت هوشمند برای ورزشکاران اشاره کرد و گفت: با صدور این کارت ها، هویت ورزشکاران و اینکه در چه رشته هایی فعال و قهرمان هستند مشخص و تعیین می شود. عضو شورای مرکزی و هیات رئیسه فدراسیون جهانی WBPF در ایران نیز در این نشست اظهار داشت: هدف اصلی ما این است که از طریق ورزش در میادین بین المللی پیام صلح و دوستی ایرانی ها را به تمامی جهانیان برسانیم. جعفر امینی افزود:با نگاه ویژه به ورزش می توان ایران را به عنوان صاحب سبک در دنیا معرفی کرد اگر چه هم اکنون در برخی رشته های ورزشی صاحب سبک هستیم اما با توجه بیشتر و توسعه ورزش می توانیم ورزش ایران را در دنیا گسترش دهیم.وی اضافه کرد: استعداد یابی به خصوص در بخش نوجوانان می تواند زمینه ساز رشد بیشتر ورزش کشور و ارتقای آن در سطح جهان شود. امینی گفت: نسل امروز نیازمند این است که با روحیه پهلوانی آشنا شود، این نسل باید بداند که پهلوان واقعی کسی است که به آراستگی روح و رفتارهای خود بپردازد ، ناخالصی ها را از خود پاک و با دشمن اصلی و قوی یعنی خودخواهی و جاه طلبی بجنگد. رئیس بازرسی و نظا رت ورزش های قدرتی فدراسیون جهانی WBPF در ایران ادامه داد: در این میان با شکوفا شدن این استعدادها و دمیدن روحیه پهلوانی در آنها می توان قهرمانان و پهلوانان زیادی تقدیم این مرز و بوم کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود