19 آبان 1396
شماره خبر: 186633

رقابت های سوارکاری البرزپس از 8 سال تعطیلی از سر گرفته شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

رقابت های سوارکاری البرزپس از 8 سال تعطیلی از سر گرفته شد


رقابت های پرش با اسب استان البرز پس از 8 سال تعطیلی روز جمعه در باشگاه سوارکاری آرش شهرکوهسار از توابع شهرستان ساوجبلاغ از سرگرفته شد.
رئیس هیات سوارکاری استان البرز گفت: امروز پس از8 سال تعطیلی مسابقات پرش با اسب قهرمانی این استان در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان به میزبانی باشگاه سوارکاری آرش در شهر کوهسار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد. حسن محمد علیزاده افزود:در این دوره از مسابقات 70 سوارکار از سراسر استان شرکت داشتند. وی گفت : باتوجه به اینکه چندارساوجبلاغ مهدپرورش اسب بوده و سرمایه عظیمی در اینجا نهفته است بنابراین می توان از این ظرفیت برای توسعه سوارکاری البرز استفاده بهینه کرد. علیزاده به نتایج این رقابت ها اشاره کرد و افزود:در پایان این رقابت ها سهند امیری ، رضا علی مولائی،محدثه گلباز در بخش نونهالان ، حدیثه جمعدار ، شاهرخ توانایی، ساغر نیری در بخش نوجوانان ، مرتضی حسینی، عرفان محمدی و فرزاد رنجی در بخش جوانان به ترتیب عناوین اول تا سوم کسب کردند. در بخش مالکین و بزرگسالان فراز اکوائی، حمیدرضا جمعدار، رضا گمان شاد و نادعلی فرجامی ، ایمان عرب و علیرضا غیاثی برتر شناخته شدند. وی افزود: این مسابقات محک خوبی برای سوارکاران خواهد بود تا آمادگی خود را برای حضور در مسابقات کشوری بسنجند. رئیس فدراسیون سوارکاری کشور نیز با بیان اینکه باید به سوارکاری بیرون از کشور هم نگاه ویژه وجدی داشت گفت : چندروز پیش یک سوارکار ما سهمیه مسابقات آسیایی را گرفت و این نوید خوبی برای حضور سوارکاری ایران در خارج از کشور می باشد. خلیلی اظهار داشت : استان البرزبه ویژه شهرستان ساوجبلاغ مهد اسب سواری کشور است و توانایی میزبانی مسابقات استقامت را دارد. وی افزود: متاسفانه یکی از آفت هایی که شهرهای اطراف تهران را تهدید می کند مهاجرت حرفه ای های دیگر شهر ها به تهران است در حالیکه که اگر در هر یک از شهر ها بستر مناسب فراهم شود این اتفاق رخ نخواهد داد.
خلیلی از برگزاری مسابقات سی اس آی در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت : در سال جاری روند آموزشی درساژ روبه رشد می باشد. درپایان این دوره از مسابقات صدرالله جمعدار بعنوان رئیس هیات سوارکاری شهرستان ساوجبلاغ معرفی شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود