6 تیر 1401
شماره خبر: 269373

تجلیل از علیرضا کریمی قهرمان البرزی تیم ملی کشتی

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی



فرماندار، فرمانده سپاه و رییس اداره ورزش و جوانان فردیس با حضور در منزل علیرضا کریمی کشتی گیر ملی پوش این شهرستان از دلاورمردی های وی در میادین ورزشی تجلیل کردند.
، علیرضا کریمی به تازگی در مسابقات کشتی بین المللی جام تختی در وزن ۸۶ کیلوگرم موفق به مدال طلا شد با حضور خداداد کاشفی فرماندار، سرهنگ احسان علیزاده فرمانده سپاه، سعید کولیوند رییس اداره ورزش و جوانان فردیس و محمد کرمانی مربی و پیشکسوت کشتی در منزل وی تجلیل شد.رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس در منزل این کشتی گیر گفت: ورزشکاران فردیسی با کسب مقام و مدال های درخشان در مسابقات مختلف موجب سربلندی کشور و استان البرز و شهرستان فردیس شدند.سعید کولیوند افزود: این شهرستان ظرفیت ها و پتانسیل فراوانی در رشته ورزشی و قهرمانان به نام دارد و باید مورد توجه مسوولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.وی با بیان اینکه با تجلیل از قهرمانان و مدال آوران شهرستان انگیزه ورزش در جوانان افزایش می یابد، تصریح کرد: ۱۹ تیرماه جاری مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی برای شرکت در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد و این تجلیل باعث افزایش روحیه در علیرضا کریمی کشتی گیر ملی پوش کشورمان می شود.
وی افزود: شهرستان فردیس ۲۲ هزار ورزشکار در رشته های مختلف سازمان یافته دارد و ۳۹ هیات ورزشی که در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می کنند که سرانه ورزشی در این شهرستان برای هر نفر ۳۲ صدم مترمربع است.رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس گفت: در استان البرز بیشترین مقام و مدال آوری قهرمانان را در رشته های ورزشی از شهرستان فردیس دارد.
کریمی سال گذشته در دو تورنمنت ایتالیا و لهستان به ترتیب صاحب مدال های نقره و برنز در وزن ۹۷ کیلوگرم شد. وی آخرین بار برای تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به میدان رفت که به مدال نقره وزن ۹۲ کیلوگرم رسید.کریمی آخرین بار در رقابت های بین المللی، در سال ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی گرفت، وی سپس به وزن ۹۲ کیلوگرم آمد و در جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق به کسب مدال نقره شد. کریمی برای المپیک توکیو به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت اما نتوانست صاحب دوبنده تیم ملی شود. او اسفند سال گذشته پس از ۴ سال بار دیگر به وزن ۸۶ کیلوگرم بازگشت و در مسابقات انتخابی جام تختی به عنوان قهرمانی رسید.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود