25 مهر 1401
شماره خبر: 274429

ورزش دانش آموزی در اولویت برنامه آموزش و پرورش البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی



معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز برنامه های هفته تربیت بدنی مدارس را با شعار عدالت گستری، نشاط و پویایی اعلام کرد و گفت: توسعه و تقویت بخش ورزش دانش آموزی مهمترین رویکر این اداره کل برای سلامت دانش آموزان پس از یک دوره طولانی شرایط کرونایی و دوری آنها از مدرسه است.
سید مسلم رییسی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش توجه به فعالیت‌های ورزشی و تندرستی دانش آموزان است، افزود: ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی و بنیادی در زندگی امروز دارد . وی بیان داشت: ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، ارتقا سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: دراین هفته معلمان تربیت بدنی برای رشد و ارتقای سلامت دانش آموزان اقدام به تهیه و انتشار پیام های آموزشی و تربیتی با محوریت نقش مهم ورزش در سلامتی انسان می کنند. رئیسی با بیان اینکه شیوه نامه برنامه های ویژه هفته تربیت بدنی به مدارس استان ارسال شده است، یادآورشد: در این هفته المپیادهای درون مدرسه ای با هدف توسعه ورزش دانش آموزی انجام می شود تا دانش آموزان نخبه ورزشی در استان شناسایی شوند.
وی تصریح کرد: فعالیت ورزشی در عرصه آموزشی کشور در بعد تربیتی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساعت تربیت بدنی و سلامت برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است. وی برگزاری آیین متمرکز استانی زنگ هفته تربیت بدنی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج و جشنواره شهید خرازی، مراسم تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان مقام آور در مسابقات ورزشی، افتتاح پروژه های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی، اجرای مسابقات ورزشی ویژه کارکنان اداری، کوه پیمایی همراه با مراسم زیارت عاشورا و مسابقه فرهنگی و گلباران مزار شهدا را از دیگر برنامه های ویژه هفته تربیت بدنی در استان نام برد. معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: هفته تربیت بدنی و ورزش از روز سه‌شنبه ۲۶ مهرماه آغاز و تا روز دوشنبه دوم آبان‌ماه ادامه دارد و طبق روز شمار برنامه های متنوعی در استان برگزار می شود.
استان البرز حدود ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود