21 مهر 1403
شماره خبر: 312087

مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور در البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی



مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور رده اسب زایچه و خالص ایرانی گرامیداشت زنده یاد امیر غفرانی در البرز برگزار شد.
این دوره از مسابقات از صبح دیروز جمعه ۲۰ مهر ماه در مجموعه سوارکاری ایرانمهر شهرستان چهارباغ آغاز شد و شامگاه این روز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
رییس هیات سوارکاری البرز در حاشیه این رقابت ها گفت: این مسابقات هرساله در رده های مختلف پرش با اسب در سطح قهرمانی کشور برگزار می شود.
"آرزو ملک" افزود: سطوح قهرمانی کشور در رده های بزرگسالان، مالکان، اسب جوان پنج و ۶ ساله، اسب خالص ایرانی، اسب های زایچه ایران، نو نهالان، نوجوانان و جوانان هر سال دنبال می شود که امسال نیز خوشبختانه استان البرز به عنوان مهد اسب خالص ایرانی و اسب زایچه میزبان این رقابت های باشکوه در بین تولید کنندگان ایران بود.
وی تصریح کرد: این رقابت ها به صورت انفرادی بین ۱۲۰ سوارکار از استان های مختلف فعال در رشته پرش برگزار شد و یاشار نوایی و مانیا دانه کار از البرز به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند.ملک با اشاره به حمایت های هیات سوارکاری از سوارکاران استان البرز اظهار کرد: این رده ها به علت محدودیت ارتفاع در مسابقات بین المللی، تنها برای تشویق و رقابت جهت تولیدات داخلی و پاس داشتن ارزش گنجینه اسب ملی برگزار شد و در آخر نفرات برتر هدایای نقدی، مدال، کاپ و حکم قهرمانی از سوی فدراسیون سوارکاری دریافت کردند.
رییس هیات سوارکاری استان البرز با اشاره به علت نامگذاری این دوره از مسابقات گفت: زنده یاد امیر غفرانی مدیر کل پیشین ورزش و جوانان استان البرز از قهرمانان ورزش ایران بود که در زمان حیات و دوران تصدی خود زحمات زیادی برای پیشرفت ورزش استان کشید و همیشه حامی و پشتیبان ورزش سوارکاری بود. از این جهت جامعه سوارکاری استان البرز بر خود لازم دید همزمان با سالگرد درگذشت وی طی مراسمی باشکوه در یک میزبانی کشوری قدردان زحمات این پهلوان نامی باشد.وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سه سال گذشته هیات سوارکاری استان توانسته در رشته های پرش، درساژ، استقامت و هنر های رزمی سواره با برگزاری مسابقات، دوره های آموزشی، داوری و کلانتری حتی در سطح کشوری در بین تمام استان های کشور بدرخشد ضمن آنکه در ارزیابیسال ۱۴۰۲ جایگاه اول کشور را در بین هیات‌های سوارکاری ایران کسب کرد.
رییس و سایر مسوولان فدراسیون سوارکاری کشور، مدیران ورزش استان البرز، امام جمعه و فرماندار شهرستان چهارباغ و پیشکسوتان این رشته ورزشی نیز مهمانان ویژه این مراسم بودند.
هیات سوارکاری البرز در طول سال حدود ۴۰ رویداد در رشته های مختلف سوارکاری با شرکت حداقل ۱۵۰ سوارکار و دوره های مختلف آموزشی و فعالیت مستمر باشگاه های سوارکاری در امر آموزش را نیز پیگیری و برگزار می کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود