6 دی 1390
شماره خبر: 3340

به دلیل نبود حامی مالی غیبت البرز در لیگ برتر شنا دو ساله شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

به دلیل نبود حامی مالی غیبت البرز در لیگ برتر شنا دو ساله شد

سرپرست هیئت شنا استان البرز گفت: به دلیل نبود حامی مالی و عدم همکاری شرکت‌های مختلف تولیدی و خدماتی نتوانستیم تیمی را راهی مسابقات لیگ‌برترشنا کنیم و غیبت این استان در لیگ برتر دو ساله شد.
استان البرز برای دومین سال پیاپی در مهم‌ترین رقابت‌های شنای کشور که تحت عنوان لیگ‌برتر برگزار می‌گردد، غایب است.
حمید چگینی سرپرست هیئت شنای استان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرج با تایید این خبر اظهار داشت: ما شناگران بسیار خوبی در استان البرز داریم که امسال در طول رقابت‌های قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف صاحب عناوین ارزشمندی شدند.وی تصریح کرد: با این وجود تیمی را نداریم که در لیگ برتر شنا حاضر شویم و شناگران ما که بالغ بر10 نفر می‌شوند در قالب تیم‌های دیگر استان‌ها در این رقابت‌ حساس حضور می‌یابند.
این مسئول ورزشی خاطرنشان کرد: تا دو سال پیش به لطف برخی افراد علاقه‌مند این فرصت را داشتیم تا در لیگ برتر حاضر شویم، اما از آن پس دیگر شرایط برای تشکیل تیم لیگ برتری در استان البرز مهیا نشده و در رقابت‌های فوق غایب هستیم.
رکوردشکنی البرزی‌ها در کسب مدال‌های کشوری
سرپرست هیئت شنای استان البرز در ادامه به رکوردشکنی شناگران این استان در رقابت‌های قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: در مجموع شش اعزامی که در سال 90 به مسابقات قهرمانی کشور و در رده‌های سنی مختلف داشتیم این استان صاحب 62مدال شامل 26 طلا، 17نقره و 19برنز شده است که در تاریخ شنای کرج و استان البرز بی سابقه بوده و این استان را به عنوان یکی از قطب‌های نوظهور شنای کشور تبدیل کرده است.
فعالیت حرفه‌ای 300 شناگر و نبود استخر
سرپرست هیئت شنای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 300 شناگر به شکل حرفه‌ای در این استان فعالیت می‌کنند، فقدان یک استخر استاندارد را عمده مشکل شناگران استان البرز عنوان کرد و گفت: در البرز تنها یک استخر قهرمانی وجود دارد که آنهم در مالکیت اداره کل ورزش استان نیست.
چگینی افزود: در عین حال سایر استخرهای موجود در استان به بخش خصوصی واگذار شده که امیدواریم با قول‌هایی که در این زمینه به ما داده شده در آینده نزدیک بتوانیم یکی از استخرهای خوب استان را در اختیار گرفته برنامه‌هایمان را در آن متمرکز کنیم.



منبع: فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود