29 دی 1390
شماره خبر: 4227

اسكی بازان اسنوبرد كشور خواستار توجه بیشتر مسوولان شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

اسكی بازان اسنوبرد كشور خواستار توجه بیشتر مسوولان شدند

شماری از اسكی بازان شركت كننده در سومین دوره لیگ اسنوبرد كشور ، خواستار توجه بیشتر مسوولان مرتبط به این رشته ورزشی شدند.
آنان در حاشیه برگزاری این رقابتها در پیست بین المللی دیزین گفتند: مسوولان فدراسیون اسكی با انجام برنامه های آموزشی ، تمرینات مستمر و برگزاری مسابقات می توانند زمینه موفقیت های بیشتری را برای ورزشكاران این رشته فراهم كنند. این اسكی بازان بیان داشتند: انتظار داریم این توجه به برنامه ها و اردوهای آمادگی و نیز آماده سازی مسیرهای پیست مسابقات اسنوبرد بویژه برای بانوان به صورت شیب كمتری در نظر گرفته شود تا بتوانند توانمندی خود را بهتر نشان دهند.
' آتنا چراغی ' یكی از شركت كنندگان در این رقابتها كه در بخش بانوان رتبه اول را به خود اختصاص داد گفت: امروزه متاسفانه مسوولان اسكی كشور بیشترین توجه را به رشته آلپاین دارند. وی افزود: در صورتی كه اگر همین توجه را به برنامه های آموزشی ، تمرینات و اردوه های آمادگی را برای رشته اسنوبرد نیز انجام دهند، خواهند دید كه موفقیت های بییشر اسكی بازان بانوان اسنوبردی در سطح ملی و برون مرزی كسب خواهند كرد.
' مهدی سولقانی ' فرزند صفر ، یكی دیگر از ورزشكاران و مربیان اسكی اسنوبرد كشور گفت: این رشته ورزشی نیازمند حمایت بیشتر مسولان فدراسیون اسكی است . وی افزود: اگر این رشته ورزشی مورد حمایت بیشتر در زمینه برنامه های آموزشی و تمرینات مستمر انجام شود خواهیم دید كه موفقیت و رتبه های خوبی را برای كسب سهیمه در مسابقات برون مرزی به دنبال دارد.
رییس سازمان لیگ فدراسیون اسكی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اكنون 200 اسكی باز كه 30 درصد آنان را بانوان تشكیل می دهند در چهار لیگ اسكی شامل لیگ چمن ، آلپاین ، صحرانوردی و اسنوبرد در رده های سنی مختلف به صورت حرفه ای به آموزش ، تمرین و مسابقات ملی و برون مرزی مشغولند. ' محمد ونكی ' افزود: در رشته اسكی اسنوبرد كشور حدود 50 اسكی باز به صورت حرفه ای ساماندهی شده اند كه در قالب مسابقات لیگ كه 20 درصد آنان را بانوان تشكیل می دهند. وی اضافه كرد: این دومین سال است كه بانوان اسكی باز كشور در مسابقات لیگ شركت دارند كه در مسابقات دو روز گذشته خوب ظاهر شدند و انتظار داریم با شركت در این رقابتها بتوانند با كسب امتیاز لازم زمینه حضور در رقابتهای برون مرزی را در آینده نه چندان دوری به دست آورند. وی یادآورشد: برای آمادگی هر چه بیشتر اسكی بازان آقا و بانو در رقاتبهای لیگ دسته یك شهرنشین ها ساماندهی شده اند كه نفرات برتر به لیگ برتر صعود می كنند و زمینه پشتوانه سازی خوبی را برای تیمهای ملی بویژه رشته اسكی اسنوبرد ' تك تخته ای ' را فراهم كنیم . وی بیان داشت: تمامی برنامه ها با هدف موفقیت های بیشتر در عرصه ملی و برون مرزی طراحی و اجرا می شود و انتظار می رود با توجه به برنامه های آموزشی ، تمرینات مستمر و نیز اردوهای تداركاتی كه برخی نیز در خارج از كشور برای آمادگی بیشتر انجام می شود بتوانیم در آینده موفقیت بیشتری را داشته باشیم . ونكی حضور این تعداد اسكی باز بانو در این رقابتها و كسب رتبه های خوبی كه به دست آورده اند، بیانگر توجه لازم فدراسیون به این اسكی بازان است كه به مرور زمان این توجه كه شامل آموزش ، تمرین و آماده سازی بهتر است بیشتر خواهد شد. اكنون در 15 استان صاحب اسكی كشور حدود 10 هزار اسكی باز در رشته های مختلف مانند اسكی روی چمن ، آلپاین ، صحرانوردی و اسنو برد ساماندهی شده اند كه 20 درصد آنان را بانوان تشكیل می دهند. از این تعداد اسكی باز ساماندهی شده ، 40 درصد در رشته اسنوبرد ( تك تخته ای) فعالیت دارند. پیست بین المللی دیزین در فاصله 85 كیلومتری شمال شرقی محور كرج چالوس در دامنه زیبای البرز جنوبی قرار دارد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود