16 مرداد 1391
شماره خبر: 9914

توقف 2 روزه در برنامه کوهنوردان البرزی در هیمالیا

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

توقف 2 روزه در برنامه کوهنوردان البرزی در هیمالیا

سپیدار آنلاین: رئیس هیئت کوهنوردی البرز از توقف دو روزه در برنامه‌ کوهنوردان این استان در رشته‌ کوه‌های هیمالیا خبر داد.
در هفته دوم تیر ماه سال جاری یک تیم حرفه‌ای از کوهنوردان استان البرز برای فتح قله دیران پیک در رشته کوه‌های هیمالیا عازم کشور پاکستان شدند. هدف این تیم که تعدادی از کوهنوردان استان تهران نیز آنها را همراهی می‌کنند، فتح قله دیران پیک به ارتفاع 7 هزار و 266 متر بوده که تاکنون هیچ ایرانی به این قله صعود نکرده است.
بر اساس این گزارش، در حالی که تیم کوهنوردی استان البرز در پاکستان حضور دارد، روز گذشته خبری مبنی بر ایجاد تغییر در برنامه این تیم منتشر شد. در همین رابطه امروز با محبت خزایی اصل رئیس هیئت کوهنوردی استان البرز تماس گرفت. وی درباره آخرین وضعیت این تیم گفت: هم اکنون کوهنوردان البرزی در ایستگاه شماره 10 در مسیر مستقر هستند. رئیس هیئت کوهنوردی استان البرز درباره اختلال در برنامه این تیم اظهار داشت: در ابتدا برنامه‌ریزی که انجام شد، پیش‌بینی می‌شد که صعود به قله طی 32 تا 35 روز زمان ببرد. خزایی افزود: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در این منطقه ناپایدار است، همواره توقف در حرکت کوهنوردان طبیعی و قابل پیش‌بینی است. این مسئول بیان داشت: این گروه نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته با تغییر آب و هوا مواجه شدند و طی روزهای جمعه و شنبه در کمپ شماره نه توقف کردند. رئیس هیئت کوهنوردی استان البرز متذکر شد: از صبح امروز حرکت دوباره گروه برای صعود به قله 7هزار و 266 متری دیران پیک آغاز شده است. خزایی در پایان اذعان داشت: امیدواریم در طول مسیر مشکل و مانع دیگری برای تیم کوهنوردی استان البرز ایجاد نشده و آنها برای نخستین‌بار بتوانند پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز این قله به اهتزاز درآورند.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود