1 مهر 1393
شماره خبر: 129841

البرز، دیار سربندهای یا زهراست

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

البرز، دیار سربندهای یا زهراست


اینجا البرز است. پاره‌ای از تن کشوری آزاده و سرافزار. مردمش چشم که می‌گشایند به آفتاب زیستن، سلامی دوباره می‌گویند و سر بر آسمانش که دیگر آبی نیست، می‌سایند. هرروز کودکانی پر هیاهو در بطن این شهر متولد و مردمانی آرام، خاموش و رهسپار ابدیت می‌شوند اما زندگی در کوچه‌ها، خیابان‌‌‌‌ها و در لابه لای ازدحام همیشگی آدم هایش در جریان است.
اینجا همه کوچه‌هایش عطرآگین دم مسیحایی و نام پاک شهدائی‌ست که هر یک خاطره‌ای بزرگ برای مردم البرزند؛ بزرگمردانی که سیرت زیستن را در سکوت فریاد گونشان سالهاست در کوی و برزن البرز طنین انداخته‌اند. البرز، دیار سردارانی‌ست که سال به سال بزرگی‌شان فزونی می‌یابد و دیار مردمانی‌ست که همیشه بوده اند و عاشقانه سرودهای انقلابی سر داده‌اند. اینجا سرزمین سربندهای یا زهراست: اینجا سرزمین بدرقه کاروان‌هائی ست که در دلش فهمیده های بسیار جای داد. البرز، بزنگاه دلهای مادرانی ست که با دستهایشان سربندهای سبز و قرمز یا زهرا (س) را بر پیشانی فرزندانشان به دلهایشان گره زدند؛ دیار مردمی که قلبهایشان پر است از معنویت و نور خدا و هنوز در انتظارند و استقبال کنندگانی بی نظیر که سرداران گمنامشان را بر بلندای شانه‌هایشان تا دل ابدیت بدرقه می کنند و با نوای یا مهدی (عج) اشک می ریزند. البرز، فرزندانی دارد که قامت‌های استوارشان را با صندلی ‌های چرخدار عوض کرده‌اند؛ فرزندانی دارد که خمپاره و موشک در گوشهایشان هنوز زوزه می‌کشد، فرزندانی دارد که بیست و پنج بهار را از قاب پنجره کوچک خانه‌هاشان و از روی تخت به نظاره نشسته اند و با چشم سجده می کنند و هنوز سربازند و دم نمی زنند و لبخند رهبرشان را به دنیا نمی دهند.
آری البرز، دیار آزادگی و ایثار، ایمان و عشق است و تو برگزیده‌ای تا فرزندان این تافته‌ی ایران عزیز، حاصل رفتار و کردار و گفتارت را در مسیر چراغانی شده‌ی ارزشهای متعالی انسانی انقاب به تماشا بنشینند.
تو برگزیده‌ای تا به این خلق، خلوص و صداقتت را به اثبات رسانی.
امروز، مادران همه فرزندان البرز، سربند مقدس خدمت را بر پیشانی تو بسته اند و نیک می دانی آتیه‌ی این دیار متعالی را تو و هم قطارانت رقم خواهید زد. مسیر – حتی در چندگانگی های خاص امروز – به برکت آنهائی که عاشقانه رفتند، روشن است و فرصت برای خلوص خدمت مهیاست و این مردم، هیچ لغزش و عذری را نمی پذیرند. فرصت کوتاه است و مغتنم و در اختیار همه آنانی که همسان تو هستند. این مردم، نیک ترین پاداش روزگا را به تو اعطا می‌کنند و آن عزت است؛ اگر لیاقت آن را در گفتار، کردار و رفتار کسب کنی.
مجتبی اسکندری
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود