20 دی 1393
شماره خبر: 135269

به مناسبت ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

به مناسبت ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)


رسول الله منطق و سیره اش دعوت به الله باشد، نه اینکه زبان او دعوت کند و فعلش پیک حق نباشد.خدا رسول الله را معرفی می کند که سراج منیر است و او نور افکن قوی و روشنگری جامعه است.
در مورد رسول خدا آمده است:
أَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِم؛ نه اولیت زمانی، نه سبق زمانی، منظور اولیت مطلق است، همه مسلمان هستند، سراسر جهان امکان، مسلم و مطیع خداست. خداوند به پیامبر می فرمایند؛ تو با بشیر و انذار فرستاده شده ای، مردم را در برابر نیکی ها به پاداش بشارت ده و در مورد بدی ها به کیفر انذار ده. بندگانم را بشارت بده که سخنان گوناگون را می شنوند و احسن آن را انتخاب کنند. یعنی سخنی که احسن الاقوال است که مردم را به الله دعوت می کند و باید با عمل همراه باشد و روی این را داعیه (دعوت) بایستد. رسول الله منطق و سیره اش دعوت به الله باشد، نه اینکه زبان او دعوت کند و فعلش پیک حق نباشد.خدا رسول الله را معرفی می کند که سراج منیر است و او نور افکن قوی و روشنگری جامعه است.
خداوند می فرماید؛ مردم را دعوت بسوی خدا می کند که سراج منیر و نور است. پیامبر راهنمای بشریت و قافله انسانیت است. پیامبر خدا در قرآن کریم می فرماید؛ من و همراهانم مردم را به الله با بینایی و بینش دعوت می کنیم، لذا در دعاهای شب بعثت پیامبر رحمت و مهربانی ها می خوانیم؛ خدایا بهترین و بزرگترین جلوه ات در شب مبعث تجلی کرده است. آنگاه چون پیامبر شاهد و مبشر و نذیر و دعوتش به الله و سراج منیر است، پیامبر مجاز اتس طبق آیه قرآن کریم و مأمور است بگوید؛ قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ نماز من، عبادت های من، زندگی من و مرگ من برای خدای جهانیان است.
این عید سعید عید اسعد باشد ملت به پناه لطف احمد باشد
بر پرچم جمهوی اسلامی ما تمثال مبارک محمد (ص) باشد
شعر: حضرت امام خمینی (ره)
عباس میری

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود