9 تیر 1394
شماره خبر: 144756

زندگی نامه شهید حمیدرضا اوجانی اعزامی از کرج به جبهه های جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید حمیدرضا اوجانی اعزامی از کرج به جبهه های جنگ تحمیلی


شهید اوجانی در سال 1335 در شهرستان کرج به دنیا آمد. دوران تحصیلی خود را با مشکلات فراوان به پایان رساند و پس از بازگشت از سربازی در آموزش و پرورش مشغول به کار شد.
زندگینامه این شهید گرانقدر به شرح ذیل است:
نام و نام خانوادگی: حمید رضا اوجانی
تاریخ شهادت: 10/4/1335
میزان تحصیلات: دیپلم
تاریخ و محل تولد: 1335/7/28 کرج
نام پدر: محمد ولی
مسئولیت در جبهه: رزمنده
مسئولیت در آموزش و پرورش: فرهنگی- آموزگار
محل خدمت: استان البرز - ناحیه 1 کرج
محل شهادت: منطقه عملیاتی فکه
مختصری از زندگینامه شهید:
شهید اوجانی دز سال 1335 در شهرستان کرج به دنیا آمد. دوران تحصیلی خود را با مشکلات فراوان به پایان رساند و پس از بازگشت از سربازی در آموزش و پرورش مشغول به کار شد. در جهت پیروزی انقلاب تلاش بسیار می نمود. پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی چندین بار به جبهه اعزام شد و سرانجام در منطقه عملیاتی فکه بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل گشت.
فرازی از وصیت نامه شهید:
سپاس خدای را که این توفیق را به من عطا فرمود تا از دنیا و وابستگی هایش دل کنده و به سوی دیار عاشقان عزیمت نمایم. عزیزانم این مسئله را برای شما بازگو می کنم که من از میان زندگی موقت و زندگی دائم، زندگی دائمی را اختیار نموده ام و از بین مرگ و شهادت، شهادت را پذیرفته ام. من به پیروی از امام و رهبر عزیزم به منظور پیروزی بر نفس درونی به جهاد اکبر برخاستم و در پایان به عشق و شهادت و رسیدن به لقاءا...به این امر بسیار مهم پرداختم. همسر عزیزم از تو تشکر می کنم با وجود اینکه گرفتاری های زیادی در خانواده ما به وجود آمد و نیاز مبرمی به وجود من در خانه احساس میشد، ولی با این وجود تو کوچکترین اعتراضی به من ننمودی و هیچ مانعی برای من فراهم نساختی... به مادرم بگویید که ای مادر عزیزم، ای غمخوار من، ای کسی که با خون دل خود من را تا بدین جا رساندی، من می دانم فقدانم برای تو دردناک است، ولی ای مادر می دانی حضرت زینب (س) در صحرای کربلا چند نفر از عزیزانش را از دست داد. من با شهادتم در آخرت تو را در مقابل حضرت فاطمه(س) سرافراز و سربلند می گردانم.
برادران عزیزم: مبادا خلاف مسیر انقلاب و اسلام گام بردارید
خواهران مهربانم: یک خواهش از شما دارم و وصیت می کنم شما را به حفظ کامل حجاب اسلامی.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود