24 مرداد 1394
شماره خبر: 147247

فضای سبز منطقه 5 رادریابید

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

فضای سبز منطقه 5 رادریابید


حسین فرج زاده اهریک شهروندساکن منطقه کرج 5یادداشتی رادرخصوص ضرورت توجه مسئولان به حفظ و نگهداری فضای سبز وچمن این منطقه به روزنامه ارسال داشته است که درپی می آید:
ساکن منطقه 5شهرداری کرج هستم و هر روز شاهدرنگ باختگی بیشترچمن هاوفضای سبز حوزه سکونت خودبوده و باشنیدن تاکیدات کلامی فراوان مسئولین و متولیان محیط زیست و فضای سبز دچارسردرگمی می شوم که چرا؟دراین دوره وزمانه که نیازی به حرف زدن ازضرورت حضور زنده و فعال فضای سبزدرزندگیمان نداریم. فضای سبزجزءیازیرمجموعه ای ازصنعت کشاورزی می باشدیا با سایر صنایع پیچ ومهره که باسرعت و مکانیسم ممکن قابل سرهم کردن است.فرق می کندو چون فضای سبزموجودی زنده و قاعده و قانون خاص خودرا دارد نیازمند تیمارو توجه خاص و ازاد و فراوان می باشد.ولی متاسفانه با به اشتباه گرفته شدن آن بامدیریت مونتاژ یک اتومبیل ازصرفه جویی درهزینه پرسنل نگهداری به خسارت فراوان ناپیدای انسانی خواهیم رسید. درمنطقه5که اینجانب حضور دارم نگهداری فضای سبزمثل جاهای دیگربه پیمانکار واگزارشده و نظارتی ناکارآمد برکارپیمانکاران اعمال می شود که به شرح ذیل نمونه ها و عوارض این نوع نظارت مدیریت فضای سبزبه استحضارمی رسد.
1-به یک باغبان یاکارگرفضای سبزبا8ساعت کارموظفی آبیاری و نگهداری منطقه وسیعی با کارهای متعدد و متنوع محول شده است که ازعهده مفید یک نفرخارج بوده و هرناظر و شاهدی عجله و دستپاچگی و آبیاری نصفه و نیمه را به عینه خواهد بود. 2-این زحمتکشان برای نگهداری شلنگ و وسایل باغبانی جای امنی ندارند و دست به دامن اهالی محل هستند تا گوشه پارکینگ یاحیاطی برای نگهداری پیدا کنند و اگر هم کسی موافق باشد هماهنگی مشروط ان باصاحب حیاط و یا پارکینگ مشکلات عدیده خود را دارد. 3-پیمانکار از محل یا ناحیه ای که قراراست مورد بازرسی مسئولین قرارگیرد دقیقا اطلاع دارد و به طوری که اینجانب شاهد مسئله بودم به صورت تلفنی شب قبل ارز بازدیدمراجعه ودر امادگی محل بقیه را کمک می کند. 4-باغبانی که با بی توجهی مسئولین نسبت به مشکلات محل نگهداری وسایل خود و بی انظباطی درتعیین حجم کار و یا الویت دادن به محل بازرسی مواجه است چگونه می تواند یاد بگیرد با گل و گیاه مهربان باشد؟ 5-باغبانی رامی شناسم که هرروز ضمن ابیاری چمن ها و درختان با ذوق تمام درتان محل را هم میشست.ولی الان حتی به ابیاری کامل چمن ها هم نمی رسد. 6-فضای سبز یک شعرناگفته است که باید سروده شود و شاعر می خواهد وبس. 7-درطول بلوار یاس حتی دو عدد سطل اشغال برای خرده اشغالهای افراد عبوری نداریم و این باغبان ها باید اشغال حاشیه فضای سبز را جمع اوری کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود