26 مرداد 1394
شماره خبر: 147392

آسمان رنگ و بویی تازه به خود گفته

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

آسمان رنگ و بویی تازه به خود گفته


آسمان رنگ و بویی تازه به خود گرفته، گویی به خود میبالد. چرا که شاهد بازگشت پرستو های قهرمان به کشورشان است، آری آزاد مردان تاریخ با افتخار به میهن خویش باز می گردند.
امروز روزی است که ایران با آغوشی باز و غروری وصف نشدنی بازگشت سبک بالانی را که پس از تحمل رنج های بسیار در اردوگاه های دشمن بعثی به سوی وطن همیشه پیروز خویش جشن گرفتند، شاهد بود.
آب زنید راه را حین که نگار می رسد/مژده دهید باغ را بوی بهار می رسد
26 مرداد 1369 مصادف بود با بازگشت آزادگان به ایران اسلامی. اسرای ایرانی از چند نقطه مرزی با تشریفات وارد کشور شده و با بوسه بر خاک میهن و سرازیر شدن اشک شوق قدم بر این خاک گذاشتند. زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) همچنین بیعت با جانشین خلف وی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نخستین برنامه‌ها و اقدامات مشترک آزادگان سرافراز ایرانی بود. مقام معظم رهبری در سخنرانی به منظور بازگشت آزادگان فرمودند: یکی از چیزهایی که دلهای شما را زنده نگه می‌داشت،‌ پرامید نگه می‌داشت، یاد آن چهره و روحیه پرصلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسراء بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت می‌شود فهمید. مسأله اسارت طولانی فرزندان این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند. شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابردشمن شدید. آزادگان میهن اسلامی با اسارت خود ستون سرمایه های حفظ انقلاب را پایه گذاری کردند، سرمایه ای که با داشتن آن، خط انقلاب جاودان می ماند. این عزیزان با باختن قسمتی از جان خود با شجاعت از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی حمایت کردند. آزادگان در تمامی زمان های تاریخ دارنده صف اول مجاهدت و ایثار هستند و با تمام وجود از میهن و ناموس خود حمایت می کنند و کاش پرورش یابد تفکر آنان در جهان. نسل جوان، اگرچه انقلاب را ندیدند اما جلوه هایش را در اطراف خویش می توانند نظاره کنند. جلوه هایی چون آزاده و جانباز که در عین فداکاری های دور، همچنان باصلابت می کوشند.
اسارت برای وطن بالاتر از آزادگی است
آزاده ای که 10 سال در بند رژیم بعثی گرفتار بوده است، اسارت برای وطن را بالاتر از آزادگی دانست. صفر ثمان حفظ آرمان های اسلامی را برابر با حفظ وطن و ساخت دیوار وحدت همچنین شکست دشمنان عنوان و ذکر کرد: ارزش اسلام و ایران اسلامی در جانبازی به منظور حفظ این ارزش هاست. وی بیان کرد: حفاظت از وطن و ناموس، دوران اسارت را از شیرین ترین لحظات زندگی ما قرار داد.
این آزاده با بیان اینکه سختی های زیادی را در دوران اسارت متحمل شده است، عنوان کرد: تنها عشق به اسلام بود که سختی های اسارت و دوری از خانواده را برای ما آسان می کرد.
جزو اولین اسراء و آخرین آزاد شدگان بودم
صفر ثمان بیان کرد: با اولین گروه در منطقه سومار – نفت شهر به عنوان راننده تانک به اسارت رژیم بعثی عراق در آمدم. این آزاده تاریخ اسارت خود را دوم مهر ماه سال 59 عنوان کرد و افزود: دشمن از 28 شهریور 59 به منطقه حمله و پاسگاه ها را به تصرف خود در آورده بود. وی با اشاره به اینکه در گروه آخرین آزاد شدگان قرار داشت، عنوان کرد: دو روز بعد از روز ورود آزادگان به میهن عزیز مان ایران، توانستم خاک وطن را با پیشانی ام لمس کنم و بر طهارت و عظمت آن بوسه زنم.
خانواده ام به وسیله افسری که به دلیل بیماری آزاد شده بود از زنده بودنم مطلع شدند
آزاده 10 ساله میهن عزیزمان ایران با بیان اینکه دو سال آخر اسارت ممنوع المکاتبه بود و خانواده اش از وی هیچگونه اطلاعی نداشتند، افزود: بعد از گذشت دو سال خانواده ام به وسیله افسری که به دلیل بیماری آزاد شده بود، از زنده بودن من مطلع شدند. وی ادامه داد: دو سال آخر اسارت را در اردوگاه تکریت عراق گذراندم و خانواده ام این مدت را در بیخبری از من به سر بردند و این مدت سخت ترین دوران اسارت من بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود