3 دی 1394
شماره خبر: 155191

زندگی نامه شهید حسین حکمتی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید حسین حکمتی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید حسین حكمتی در سال 1342 درشهرستان كرج متولد شد تا شش سالگی در روستای نوجان نزد پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می كرد وبعداز شش سالگی ازاین روستا به حیدرآباد كرج آمدند و در سن هفت سالگی وارد مدرسه 25 شهریور شد و دوره ابتدائی را با موفقیت به پایان رساند...
زندگی نامه این شهید گرانقدر به شرح ذیل است: شهید حسین حكمتی در سال 1342 درشهرستان كرج متولد شد تا شش سالگی در روستای نوجان نزد پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می كرد وبعداز شش سالگی ازاین روستا به حیدرآباد كرج آمدند و در سن هفت سالگی وارد مدرسه 25 شهریور شد و دوره ابتدائی را با موفقیت به پایان رساند. بعد از آن درس خود را درمدرسه راهنمائی مجید عادل سابق ادامه داد حسین ازبچگی بسیار مهربان و دلسوز بود در مدرسه شاگرد نمونه بود وهیچ وقت دروغ نمی گفت وهمیشه در كارهای خانه به مادرش كمك می كرد در سن 13 سالگی شروع به نمازخواندن و روزه گرفتن كرد و بسیار این دو واجب را اهمیت می داد و تا وقتی كه به شهادت رسید حتی یك نماز وروزه قضا نداشت. در سال 1357 كه انقلاب نزدیك بود ایشان درسال دوم راهنمائی بودند و او نمی توانست به امرامام لبیك نگوید و ازمدرسه فرار می كرد و در بسیاری از تظاهراتها شركت می كرد و بچه های محل را هم تشویق به فعالیتهای انقلابی می كرد و هنگامی كه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید به گفته اطرافیان یكی ازشادترین روزهای حسین بود. همیشه سخنان امام عزیز را از تلویزیون و رادیو گوش می كرد وسعی می نمود كه به آنها جامه عمل بپوشاند در سال 1357 كه به امر امام ارتش بیست میلیونی را مطرح كرد در بسیج مركزی شركت كرد تا اینكه جنگ عراق و ایران شروع شد و در محرم سال 1360 داوطلبانه بدون اینكه خانواده را درجریان بگذارد مدرسه را ترك كرده عزمش را در رفتن به جبهه جذب نمود.
جهت فراگیری فنون نظامی به پادگان غیور اصلی اهواز عزیمت نمود و پس از گذراندن دوره اموزشی فشرده به خط مقدم جبهه اعزام شد و به مبارزه با كفتارصفتان بعثی پرداخت تا آنكه عملیات ظفرمند طریق القدس جهت آزادی بستان آغاز شد ودر این عملیات با امدادهای غیبی خداوند درسی فراموش نشدنی به رژیم صدام دادند. شهید حسین حكمتی پس از رشادتهای فراوان بالاخره درسپیده دم نهم آذر ماه سال 1360 شهد گــوارای شهادت را نوشید و به صف طویل شهدای اسلام از صدرتا حالا پیوست به امید اینكه رهروان صادق راه خونبارش باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود