13 دی 1394
شماره خبر: 155743

زندگی نامه شهید جمشید مهرابی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید جمشید مهرابی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید جمشید مهرابی طالقانی در سال 1342 در خانواده ای مذهبی و متدین در بخش ساوجبلاغ کرج چشم به جهان گشودوی پس از دوران طفولیت بود که به علت شغل پدرش به...
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است:
شهید جمشید مهرابی طالقانی در سال 1342 در خانواده ای مذهبی و متدین در بخش ساوجبلاغ کرج چشم به جهان گشودوی پس از دوران طفولیت بود که به علت شغل پدرش به بندر عباس نقل مکان کردند.
او دوران تحصیلاتش را در مدرسه ابتدایی پیروز بندر عباس آغاز کرد و سپس وارد مدرسه راهنمایی شد او از همان دوران علاقه خاصی به مسائل مذهبی و عزاداری اباعبداله الحسین داشت و به نماز اهمیت میداد. با شروع و اوج گیری انقلاب اسلامی به حمایت از ارزشهای والای اسلام و طرفداری از رهبر کبیرانقلاب اسلامی امام خمینی شهید جمشید نیز در جریان تظاهرات خیابانی و فعالیتهای ضد امریکایی فعالیت چشمگیری داشت و به علت تهدید ساواک به کرج نقل مکان کردند اما او باز هم آرام نبود و در جریان حکومت نظامی چندین بار با مامورین گارد شاه مستقیما در گیر گردید. پس از پیروزی انقلاب با رشادتهای فراوان جوانان ایرانی و مسلمان با شروع درگیریهای منافقین و گروهکهای ملحد در کردستان وی عازم این خطه خونرگ شد و مدت 6 ماه در نبرد با این مزدوران بود و با شروع جنگ تحمیلی پس از اینکه از کردستان بازگشت به جبهه های جنوب شتافت و در ستاد جنگهای نامنظم شهید چمران به مبارزه با اشغالگران بعثی پرداخت. او که عضو رسمی سپاه پاسداران بود در این ارگان انقلابی اسلامی فعالیتهای بزرگی انجام داد و سرانجام در گیلانغرب در تاریخ بیست و پنجم آذر ماه سال 1360 پس از رزم بی امانی که با دشمنان دین و کیان داشت و حماسه ها که آفرید به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاک و مطهر شهید در منطقه باقی ماند. روحش شاد و یادش گرامی.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود