11 بهمن 1394
شماره خبر: 157660

زندگی نامه شهید محمدتقی ابراهیمی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

 زندگی نامه شهید محمدتقی ابراهیمی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید محمدتقی ابراهیمی به سال 1344 در شهرستان بهشهر در خانوادهای متوسط و مومن دیده به جهان گشود. دوران كودكی خود را در همان شهرستان در كنار خانواده و دامان پرمهر و محبت پدر و مادری زحمت‌كش و مهربان سپری نمود و بعد از آن شهرستان كرج عزیمت نموده و در این شهرستان ساكن و مستقر شدند...
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید محمدتقی ابراهیمی به سال 1344 در شهرستان بهشهر در خانوادهای متوسط و مومن دیده به جهان گشود. دوران كودكی خود را در همان شهرستان در كنار خانواده و دامان پرمهر و محبت پدر و مادری زحمت‌كش و مهربان سپری نمود و بعد از آن شهرستان كرج عزیمت نموده و در این شهرستان ساكن و مستقر شدند. وی در سن 7 سالگی پا به عرصه تحصیل نهاده و با موفقیت دوران تحصیل خود را سپری مینمود در اوج‌گیری انقلاب همانند دیگر برادران خواهران مبارزش به صفوف انقلابیون پیوست و با هوشیاری بر علیه شدیم. منفور پهلوی دست به افشاگری زد. پس از پیروزی انقلاب به یاری خداوند و همیاری مردم غیور ایران دست از فعالیت نكشید و برای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب لحظه ای آرام نمینشست و به خاطر همین عضو بسیج ناحیه 2 كرج گردید و در آنجا به فعالیت خود ادامه میداد به هنگام مصیبت‌ها و عزاداری اولیاء خاص به خصوص سرور شهیدان از هیچ كمكی مضایقه نمیكرد و تمامی كارهای خود را طبق دستورات الهی انجام میداد و هیچگونه ازار و اذیتی به هیچ فردی نمیرساند. برای پدر و مادرش كه سالها برای پروراندن شكوفه‌های ایمان و تقوا در درون او زحمت كشیده بودند احترام خاصی قائل بود و همیشه به پندها و نصایح آنها گوش دل میداد و در رفتارش به كار میبست. وی با شروع جنگ تحمیلی و هجوم وحشیانه عراق به خاك میهن اسلامیمان لحظه ای آرام و قرار نداشت و برای دفاع از كشور میخواست به جبهه برود كه مورد قبول واقع نمیشد. تا اینكه در سال 61 با كسب رضایت از اولیاء مدرسه كه در ان زمان در هنرستان در رشته حسابداری تحصیل میكرد و رضایت خانواده موفق شد كه در بسیج ثبت نام كرده و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی به جبهه‌های جنوب عزیمت نماید و پس از رزمی بیامان و حماسه آفرینی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال 61 در منطقه عملیاتی فكه در عملیات بیت المقدس شركت كرده و در آنجا مفقودالاثر میگردد كه پس از سالها دوری از وطن پیكر پاك و مطهرش در سال 77 به وطن رجعت پیدا میكند.
خاطراتی از شهید محمدتقی ابراهیمی
ایشان تا دیپلم درسشان را خواند و در كرج به تحصیل خود پرداخته و در روستای كُندر متولد شدند. ایشان همیشه در حال فعالیت بود ایشان فرمانده بودند و در پادگان بچه‌ها را تعلیم میدادند پادگان باهنر بودند. پسر خوب و متین بود و همه دوستش داشتند وقتی هم كه جنازهاش را اوردند مادرش با دست خودش گذاشت داخل قبر گفت انگار كه دارم عروسی بچهام را به پا میكنم. پیام شهید : سعی کنید همه‌ی کارهایتان برای خدا باشد و رضای خدا را بدست آورید. شما یک لحظه به آخرت خود فکر کنید. آیا انسان برای همیشه زند ه می ماند؟ جوابش مشخص است، نه! پس انسان‌‌ می‌میرد پس چه، بهترین راه رفتنی و بهترین راه مردن را که شهادت است انتخاب کند. شاهد قرآنی : أَ فَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَ اللَّهِ كَمَنْ باءَ بِسَخَطٍ مِنَ اللَّهِ وَ مَأْواهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصیرُ (آل عمران/162) آیا كسى كه خشنودى خدا را پیروى كند (در عبادت و بندگى و درستكارى كوشا و از رحمت خدا بهره‏مند باشد) مانند كسى است كه به خشم خدا بازگردد (معصیت و نافرمانى نموده از رحمت خدا بى بهره شود) و جاى او دوزخ باشد، و (دوزخ) و چه بد بازگشتگاهى است. شاهد حدیثی : عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ (ع) قَال : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّهُ مَنْ طَلَبَ رِضَى اللَّهِ بِسَخَطِ النَّاسِ كَفَاهُ اللَّهُ أُمُورَ النَّاسِ وَ مَنْ طَلَبَ رِضَى النَّاسِ بِسَخَطِ اللَّهِ وَكَلَهُ اللَّهُ إِلَى النَّاسِ وَ السَّلَامُ‏.(الإختصاص، متن، ص225) حسین بن على (ع) : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِیمِ، اما بعد، هر كه رضاى خدا جوید، در برابر خشم مردم، خدا آمرزش را كفایت كند. و هر كه رضاى مردم جوید، در برابر خشم خدا، خدا او را به مردم واگذارد، والسلام.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود