24 اسفند 1394
شماره خبر: 160255

زندگی نامه شهید علی پناه پیشگاهی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

 زندگی نامه شهید علی پناه پیشگاهی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید عزیز علی پناه پیشگاهی در تاریخ 23 آذر 45 در کرج در خانواده ای مومن و مذهبی دیده به جهان گشود وی دوران تحصیل خود را تا سال اول راهنمایی ادامه داد با شروع جنگ تحمیلی او سنگر مدرسه را رها نمود و به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت...
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید عزیز علی پناه پیشگاهی در تاریخ 23 آذر 45 در کرج در خانواده ای مومن و مذهبی دیده به جهان گشود وی دوران تحصیل خود را تا سال اول راهنمایی ادامه داد با شروع جنگ تحمیلی او سنگر مدرسه را رها نمود و به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت. سرانجام پس از رشادتهای فراوان در تاریخ 22 فروردین ماه سال 61 طی عملیات غرورآفرین مطلع الفجر در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل گشت. روحش شاد و یادش گرامی باد. پیام شهید : در پی این باشید که آخرت خود را بسازید و آخرت خود را به دنیا مفروشید و دنیا را به آخرت ندهید که دنیا مزرعه ای بیش نیست.
شاهد قرآنی : وَ الَّذینَ كَسَبُوا السَّیِّئاتِ جَزاءُ سَیِّئَةٍ بِمِثْلِه ... (یونس/27)
و كسانى كه (در دنیا) مرتكب بدیها (از اوامر و نواهى خدا و رسول دورى گزیدند) شده‏اند، [بدانند كه‏] جزاى [هر] بدى مانند آن است و خوارى آنان را فرو مى‏گیرد. کارشناس قرآن: دنیا، سراى عمل و آخرت سراى پاداش است. وَ الَّذِینَ كَسَبُوا ... جَزاء، هرگاه دنیا را به عنوان هدف و مقصد بنگریم، دنیا وسیله‌ی اغفال و غرور و وسیله‏ى سرگرمى و كامیابى خواهد بود ولى اگر دنیا را مزرعه‏ ی آخرت‏، مقدّمه و وسیله‌ی رسیدن به كمال بنگریم، دنیا و نعمت‏هاى آن ارزشمند و سازنده خواهند بود؛ (باید بنده‌ی مؤمن از خود براى خود برگیرد و از دنیایش براى دیگر سرایش ، کافی، ج2، ص 70) بنابر این از همین زندگانى دنیا، گروهى آن گونه بهره مى‏گیرند كه مغفرت و رضوان الهى را دریافت مى‏نمایند (و با دنیا، توشه آخرت فراهم مى‏شود، نهج البلاغه، خ 156) و گروهى آن گونه كه گرفتار عذاب شدید مى‏شوند و عذاب قیامت، نه انتقام است و نه عُقده و نه كیفرهاى قراردادى كه قابل چانه‏زدن و تخفیفت باشد، بلكه عذاب قیامت عین همان كارهاى دنیایى خود ماست، لذا دنیا مثل كلید است از یك طرف بپیچانیم قفل مى‏شود از یك طرف دیگر بپیچانیم باز مى‏شود. اگر دنیا دست آدم اهلش بیافتد از همین دنیا استفاده مى‏ كند.
شاهد حدیثی : قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ (ص) :‏ الدُّنْیَا مَزْرَعَةُ الْآخِرَةِ. (مجموعة ورام، ج‏1 ،183 و عوالى‏اللآلى، ج 1، ص 267)

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود