31 تیر 1395
شماره خبر: 166860

نماز جمعه قرارگاه و قلب فرهنگی شهر است

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

نماز جمعه قرارگاه و قلب فرهنگی شهر است


سخنم را با فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) شروع می کنم، ایشان از تعبیر قرارگاه برای نمازهای جمعه های سراسر کشور استفاده نمودند که فرماندهی آن به عهده شخص امام جمعه است.
حال که فرمانده نماز جمعه امام جمعه است ، ما نیز اعضاء و سربازان این قرارگاه فرهنگی هستیم و وظیفه سرباز یادگیری و فراگیری و درک درست از این فرصت و غنیمتی است که در اختیارش قرار گرفته است. خب اشتهارد نیز مانند سراسر کشور دارای قرارگاه ایمان، تقوا، قرارگاه بصیرت و اخلاق است، فرمانده فعلی این قرارگاه (حجت الاسلام والمسلمین واثق) زیدعزه ، با تلاش و کوشش فراوان به تبیین و تحلیل و هدایتگری سیاسی و فرهنگی اعضاء وهمراهان و سربازان در کمال آرامش ، ادب ، متانت و خلوص نیت در مواجهه با اقشار مختلف و رفتارهای گوناگون طلبه وار به خوبی رفتار نمود.
فرمانده! چه بلیغ و فصیح و با صلابت سخن گفتی و رهنمود نمودی، الحق و الانصاف سخنانت از مغز فعالت به زیبایی می جوشید و تراوش مینمود. با قدرت و شجاعت آنچه درست بود با استدلال و زبان گرم ونرم تفسیر نمودی، هر چند به مذاق برخی خوش نیامد! ولی از مواضع راستین خود مجدانه کوتاه نیامدی وملاحظه افکار غلط را ننمودی. چه دلسوزانه مدت های طولانی به سخنان سربازان و مخاطبان و اعضاء گوش فرادادی، چه با خوشرویی و تبسم به مخالفان نگاه کردی اصلا کسی را در ذهن خود به عنوان دشمن به یاد داری؟! چه تهمت ها و غیبت ها که حتی حاضر به دفاع از خود نشدی ،چه جاها که اجازه طرفداری از خود را به کسی ندادی . مانند پدری دلسوز صمیمانه و دوستانه با نقادان کم خرد روبرو گشتی و سخن گفتی . گاهی چه مظلومانه خطبه ها را ایرادکردی. اگر سربازان خوبی برای این قرارگاه نبودیم و تو را آنگونه که ولی امرمان دستور داده بود تکریم ننمودیم بر ما ببخش . در مقابل تو خود را با پاک دامنی و صداقت ، ذهد و تقوای الهی ،روحیه انقلابی و افکار منطبق ولایی خوب تکریم نمودی .
ما را حلال کن به خاطر تهمت های ناروایی که ناآگاهانه در بین خود و دیگران نشر دادیم !
ما را حلال کن اگر گاهی به رهنمودهایت به خوبی گوش فرا ندادیم !
ما را حلال کن حتی گاهی در بین ایراد خطبه ها هیاهو براه انداختیم !
ما را حلال کن در مورد تو هرگونه قضاوتی که به ذهنمان رسید بازگو کردیم !
ما سربازان و یاوران خوبی نبودیم ! اگر تو را با اعمال و رفتارمان گاهی رنجاندیم و دلت را شکستیم ما را حلال کن.
به هر حال تو همچنان این توفیق بزرگ را از دست نداده ای، این فرصت امامت جمعه را، حقیقتا توفیق بزرگی است.
فرمانده ما را حلال کن و برایمان دعا کن.
مسئول تبلیغات ستاد نماز جمعه اشتهارد -محمد آهنگی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود