27 اردیبهشت 1402
شماره خبر: 284880

واحد روابط عمومی نقطه عطف دیگر واحدها محسوب می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت



بیست‌وهفتم اردیبهشت، به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نشان از اهمیت والای آگاهی و اطلاع رسانی در عصر حاضر دارد. روابط عمومی، ارکانی موثر و اثرگذار اطلاع رسانی و حلقه پیوندی مستحکم است.
فتانه محمودخانی- تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر اهمیت روابط عمومی ها به عنوان “بهترین نمایانگر اوضاع داخلی سازمان ومنعکس کننده چگونگی مسائل سازمان ها ” گواهی برنقش بی بدیل روابط عمومی در سازمان است.در نظریه های مدیریتی، مهمترین سرمایه و دارایی شرکت ها میزان دانش و تخصصص همراه با تعهد به سازمان هاست و خوشبختانه در چند سال اخیر روند رو به رشد و جهت ساز روابط عمومی ها، نویدبخش جهش و ارتقای جایگاه رفیعشان بوده و حضور این قشر در لایه های مختلف ارتباطی در سازمان ها موید نقش ارزنده آن ها در همگام سازی اهداف و ارزش ها در سازمان ها دارد. اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.صداقت در اطلاع رسانی و تلاش مضاعف در ایجاد رابطه ای برد برد، هنری است که امروزه، روابط عمومی های هوشمند آن را سرلوحه فعالیت ها قرارداده اند.با ورود به عرصه جهانی شدن و دنیای وسیع ارتباطات، انتظارات افراد نسبت به آنچه در فضای پیرامون آنها می گذرد افزایش چشمگیری داشته و به همین تناسب، اخبار و رویدادها با حساسیت های بیشتر و جدی تری دنبال می شوند. بنابراین روابط عمومی باید با تدوین راهبردهای تازه و اجتناب از روزمرگی و کلیشه گرایی، به دنبال رشد مهارت ها، ترسیم نقشه راه و اتخاذ تصمیمات کلیدی درست در نظام ارتباطی سازمان باشد و با تمرکز بر مسئولیت اجتماعی، شفافیت و صداقت، پایه های اعتماد مخاطبان را محکم تر نماید. روابط عمومی، تلفیق هنرمندانه ای از علم و اخلاق با تکیه بر مهارت های ارتباطی است که می تواند با به کارگیری خلاقیت، نقش به سزایی در تولید سرمایه های اجتماعی و ارتقای فرهنگ و رونق حیات مدنی ایفا کند. امید است روابط عمومی سازمانها، با حفظ تعهد دوجانبه میان نهادها و مردم، آگاهی از کنش ها و واکنش های مخاطبان، شنیدن انتقادها و اصلاح رفتار و خدمات خود، ارتباطی سرشار از مهر و رغبت را رقم بزنند.يكي از مباني توسعه سازماني، روابط عمومي است؛ به دليل آن كه روابط عمومي، پايگاه اطلاعاتي و ارتباطي سازمان است پس ناديده گرفتن روابط عمومي يعني ناديده گرفتن حجم وسيعي از مخاطبان و اهميت ندادن به پاسخگويي، يعني عدم اعتقاد به كار گروهي و مشاركتي كه با نگرش سازمان يافته مغايرت دارد.روابط عمومي در سازمان ها نقش هاي زيادي را بر عهده دارد كه از آن جمله مي توان به توزيع اطلاعات، انجام تبليغات و برقراري ارتباط دو سويه بين مخاطبان و مديريت سازمان اشاره كرد.با توجه به اينكه در سازمان هاي برتر، همه واحدها علاوه بر نقش هاي سنتي، نقش هاي ديگري نيز ايفا مي كنند تا سازمان را به جايگاه برتر برسانند، واحد روابط عمومي نيز در راستاي نيل به اهداف سازماني، داراي وظايف سنگيني بوده و نقطه عطف ديگر واحدها محسوب مي شود.روابط‌عمومی به عنوان یک علم دارای اصول منطقی، نظریه،الگو و فلسفه بوده و با ایفای نقش خود به شکل کار آمد می تواند در تصمیم سازی برای مدیران،برای ایجاد تصویر مناسب و صحیح از سازمان در جامعه اثر بخشی را افزایش دهد.
اینجانب روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان این عرصه، تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال، برای همه تلاشگران متعهد در حوزه ارتباطات آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود