13 دی 1402
شماره خبر: 298558

رمز جاودانگی شهید سلیمانی اخلاص و شوق شهادت بود

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت



چهار سال است که روح بلند سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار پرافتخار اسلام و سیدالشهدای جبهه مقاومت به لقاءالله پیوسته ولی او همچنان در قلب و ذهن مردم ایران و ملت‌های آزاده جهان حی و حاضرتر از گذشته است.
زری اسفندفر/جمعه ۱۳ دی‌ماه یک هزار و سیصد و نود و هشت، ساعت از 1 بامداد گذشته بود که حاج قاسم سلیمانی با ترور ناجوانمردانه توسط خبیث‌ترین انسان‌های عالم یعنی آمریکایی‌ها به شهادت رسید؛ شهادتی که جهان را به جوش‌وخروش‌انداخت و او را در قاب «قهرمان ملّت ایران»، «یک چهره بین‌المللی مقاومت»، یک «مکتب» و «یک مدرسه درس‌آموز» تصویر کرد.شهید سلیمانی قهرمان ملتی است که داشته‌های فرهنگی، معنوی و انقلابی و ارزش‌های خودش را در او متبلور و مجسم دید. مراسم تشییع پیکر مطهر او صحنه‌ای تاریخی و به‌یادماندنی را در افکار جهانیان ثبت و ضبط کرد و نشان داد که چگونه حاج قاسم در ایران و دیگر ملت‌های جهان تکثیر خواهد شد.
رمز جاودانگی شهید سلیمانی، اخلاص و شوق شهادتی بود که همیشه در سر داشت. آرزویی که سردار دل‌ها از آن می‌گفت و برای آن اشک می‌ریخت برآمده از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس بود «معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم. بارها تو را دیدم و حس کردم، نمی‌توانم از تو جدا بمانم. بس است، بس. مرا بپذیر، اما آن‌چنان‌که شایسته تو باشم.... مرا به قافله‌ای که به سویت آمدند، متصل کن...»در وصیتنامه سیدالشهدای مقاومت آمده است: «خداوند،‌ای عزیز! من سال‌ها است از کاروانی به جا مانده‌ام و پیوسته کسانی را به سوی آن روانه می‌کنم، اما خود جا مانده‌ام، اما تو خود میدانی هرگز نتوانستم آنها را از یاد ببرم. پیوسته یاد آنها، نام آنها، نه در ذهنم بلکه در قلبم و در چشمم، با اشک و آه یاد شدند. عزیز من! جسم من در حال علیل شدن است. چگونه ممکن [است] کسی که چهل سال بر درت ایستاده است را نپذیری؟ خالق من، محبوب من، عشق من که پیوسته از تو خواستم سراسر وجودم را مملو از عشق به خودت کنی؛ مرا در فراق خود بسوزان و بمیران. عزیزم! من از بی‌قراری و رسواییِ جاماندگی، سر به بیابان‌ها گذارده‌ام؛ من به امیدی از این شهر به آن شهر و از این صحرا به آن صحرا در زمستان و تابستان می‌روم. کریم، حبیب، به کَرَمت دل بسته‌ام، تو خود میدانی دوستت دارم. خوب میدانی جز تو را نمی‌خواهم. مرا به خودت متصل کن.»این درس‌آموزی از مکتب امام و رهبری و نفس کشیدن برای جهاد و ایثار و مقاومت بود که و روش و منش حاج قاسم سلیمانی را پایه‌گذاری و او را به چهره درخشان و قهرمان امّت اسلامی تبدیل کرد؛ چهره‌ای جاودانه که روزبه‌روز در حال تکثیر شدن است.تقوا و توکل، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، سادگی و اخلاص، حُجب و غیرت، شهامت، آزادگی و بی‌پروایی، قاطعیت و متانت، مناعت طبع و عزت نفس، تواضع و فروتنی، دلدادگی و تدبیر، دردمندی، صداقت در قول و عمل و از همه مهم‌تر پیروی از دستورات دین، پایبندی به آرمان و تبعیت راستین از ولی امر مسلمین از جمله خصوصیات برجسته‌ای است که سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به بنده‌‌ای ممتاز در پیشگاه حق و اسطوره در زمان مبدل ساخت که رعشه بر اندام جبهه عبری؛ عربی و غربی و فرزند نامشروع آنها یعنی جریان تروریستی جبهه النصره و جریان تروریستی- تکفیری داعش و الباقی اوباش انداخته و خواب را بر آنها حرام کرده بود و برای همین از لبنان تا سوریه تا عراق تا یمن و تا افغانستان دنبال حذف او بودند تا بتوانند نقشه های شوم خود را مطابق آنچه که خاورمیانه بزرگ می خواندند پیاده کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود