13 شهریور 1390
شماره خبر: 1324

کلاهبرداري تحت عنوان برگزاري جلسه در شهريار

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

کلاهبرداري تحت عنوان برگزاري جلسه در شهريار

معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان‌هاي تهران و البرز گفت: كلاهبرداري كه تحت عناوين برگزاري جلسه از مردم اخاذي مي‌كرد در شهريار دستگير شد.
مهدي يارندي با اعلام اين خبر اظهار داشت: فردي که با راه‌اندازي و برگزاري جلساتي از 14 نفر از شهروندان شهرک انديشه شهريار مبلغ 400 ميليون ريال کلاهبرداري کرده بود، شناسايي و دستگير شد.
وي اعلام كرد: در پي شکايت تعدادي از شهروندان شهرک انديشه مبني بر کلاهبرداري زني از آنها به بهانه برپايي جلساتي، پيگيري موضوع با توجه به حساسيت آن در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
اين مسئول تأكيد كرد: مالباختگان در اظهارات خود به مأموران عنوان کردند که از حدود 5 هفته پيش، زني در محله و مجتمع‌هاي مسکوني فاز سه انديشه حضور پيدا کرده و با سواستفاده از ساده‌لوحي برخي از اهالي ضمن برپايي جلسات معنوي با به کار بردن ترفندهاي خاص و تشويق افراد به امور غيرواقعي از جمله احضار روح، برقراري ارتباط با ماوراء الطبيعه و ... اعتماد برخي ساکنان محل را به خود جلب کرده و در ادامه فعاليت‌هاي کلاهبردارانه خود عنوان کرد که با توجه به ارتباط تنگاتنگي که با برخي از ادارات دولتي دارد مي‌تواند براي افراد متقاضي، وام تهيه کند.
يارندي در تکميل اين خبر گفت: مالباختگان اذعان داشتند که اين زن کلاهبردار با اين ترفند که اگر کسي 30 ميليون ريال وجه نقد به وي بپردازد پس از گذشت 3 ماه اصل پول و سپرده را به همراه وام دريافت خواهد کرد، تاکنون از 14 نفر از ساکنان فاز 3 انديشه با وعده‌هاي کذب و دروغ بالغ بر 400 ميليون ريال کلاهبرداري کرده و ناگهان متواري شده است .
وي تصريح کرد: با توجه به اظهارات مالباختگان پيگيري پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و ماموران پليس آگاهي شهريار با انجام کارهاي اطلاعاتي، تحقيقات نامحسوس و راهنمايي‌هاي مالباختگان راجع به مشخصات ظاهري متهم در نهايت سر نخي از محل سکونت جديد کلاهبردار فراري به دست آوردند و مشخص شد که اين زن کلاهبردار «زهره – الف» مي‌باشد که در فاز يک انديشه سکونت دارد .
معاون اجتماعي استان تهران و البرز افزود: مأموران پس از شناسايي مخفيگاه احتمالي متهم پس از چندين روز کنترل نامحسوس سرانجام با هماهنگي مقام قضايئي کلاهبردار فراري را در محل سکونتش در فاز يک انديشه دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند.
گفتني است متهم پس از دستگيري، در بازجويي‌هاي پليس به جرم خود اعتراف کرده و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آنجا برابر احکام صادره با قرار وثيقه 2 ميليارد ريالي روانه زندان شد.




منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود