13 شهریور 1390
شماره خبر: 1328

دومين نمايشگاه كتاب استاني در البرز راه اندازي مي شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

دومين نمايشگاه كتاب استاني در البرز راه اندازي مي شود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي البرز گفت: دومين نمايشگاه كتاب اين استان روز دوشنبه /فردا/ با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در محل نمايشگاههاي اين استان واقع در ميدان امام خميني (ره) كرج راه اندازي مي شود.
' قادر آشنا' افزود: اين نمايشگاه با حضور 300ناشر و نمايندگي در 200غرفه و 50هزار عنوان كتاب با موضوعات مختلف داير مي شود.
وي اظهار داشت: كتب ارايه شده در اين نمايشگاه كه با موضوعهاي مذهبي، ديني، جامعه شناسي، روانشناسي، دانشگاهي، كودك و ... با حداقل40درصد تخفيف عرضه مي شود كه 20درصد تخفيف توسط اين اداره كل و 20درصد توسط ناشرين تخفيف داده مي شود.
وي، ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني، دسترسي آسان شهروندان به كتب و تهيه كتب مورد نظر و استفاده از تخفيف ويژه اين نمايشگاه را از اهداف برگزاري اين نمايشگاه برشمرد و يادآور شد: در اين نمايشگاه بخشهاي جنبي فرهنگي و هنري نيز در نظر گرفته شده كه در فضايي جدا از بخش كتاب است و شامل غرفه هاي نرم افزار كتاب، دفاع مقدس، بنياد مهدويت، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، غرفه خبرگزاري ها، غرفه مطبوعات و نشريات است.
قادر آشنا گفت: در بخش هنري اين نمايشگاه نيز براي اولين بار در استان هر روز به يكي از شهرستانهاي استان براي اجراي برنامه اختصاص يافته كه در آن روز شهرستانها برنامه هايي همچون معرفي و تجليل از مشاهير و مفاخر شهرستان، معرفي جاذبه هاي منطقه، اجراي نمايش، شب شعر و خاطره، تجليل از ايثارگران و معرفي توانمنديهايشان را اجرا مي كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز افزود: همچنين براي اين نمايشگاه 700ميليون ريال بن كارت خريد كتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تهيه شده كه مقداري از آن در اختيار اصحاب فرهنگ و هنر و فعالان رسانه ها و خبرگزاري ها قرار مي گيرد.
قادر آشنا اظهار داشت: اين اداره كل همچون سال گذشته فعاليت رسانه ها، خبرگزاري ها و نشريات را مورد ارزيابي قرار داده و از بهترين خبر از سوي خبرگزاري برتر، سايت استاني برتر، نشريات سراسري و نشريات محلي برتر تجليل مي كند.
وي در پايان يادآور شد: علاوه بر برگزاري اين نمايشگاه در سالجاري سه نمايشگاه شهرستاني در شهرستانهاي ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و همچنين 50نمايشگاه روستايي برگزار خواهد شد.
گفتني است دومين نمايشگاه كتاب استاني عصر فردا دوشنبه ساعت 18با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح مي شود.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود