16 شهریور 1390
شماره خبر: 1402

البرز نيازمند توسعه نهادهاي فرهنگي است

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

البرز نيازمند توسعه نهادهاي فرهنگي است

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز گفت: البرز نيازمند توسعه نهادهاي فرهنگي است.
قادر آشنا در مراسم آغاز به كار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فرديس كرج طي سخناني اظهار داشت: استان البرز در برخي از زمينه‌هاي فرهنگي دچار فقر و كمبود است لذا بايد زيرساخت‌هاي لازم به منظور مرتفع كردن اين مشكلات ايجاد شود.
وي ادامه داد: البرز داراي استعدادهاي درخشاني در زمينه فرهنگ و هنر است اما توسعه و رونق اين مهم نيازمند حمايت بيشتر دستگاه‌هاي متولي امر فرهنگ است تا بتواند پررنگ‌تر از گذشته عملكرد مثبت خود را نشان دهد.
آشنا در ادامه سخنان خود به زيرساخت‌هاي فرهنگي در استان البرز اشاره كرد و گفت: با توجه به نرخ جمعيت البرز بايد زيرساخت‌هاي فرهنگي در اين استان بيش از گذشته شود تا بتوانيم در آينده پاسخگوي نياز مردم در زمينه فرهنگ و هنر باشيم.
وي افزود: متأسفانه در برخي از موارد توسعه امور فرهنگي در اين استان ناديده گرفته شده است لذا بايد كمك شود تا نقاط ضعف موجود در اين زمينه به نقاط قوت تبديل شود.
آشنا گفت: با توجه به اين كه فرديس هنرمندان بسياري در را در زمينه‌هاي مختلف در خود جاي داده لازم است تا نگاه ويژه‌اي به اين منطقه شود.
وي اظهار داشت: با توجه به تدابير اتخاذ شده و به منظور توسعه امور فرهنگي در فرديس هر آنچه كه از لحاظ فرهنگي به كرج اختصاص يابد به فرديس نيز تعلق خواهد گرفت تا بتواند با تخصيص اعتبارات و تسهيلات از سوي ادره كل ارشاد البرز، امور فرهنگي خود را به استانداردهاي لازم برساند.
مديركل ارشاد استان البرز در ادامه سخنان خود از ايجاد نهادهاي فرهنگي در اين استان خبر داد و افزود: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده هر منطقه كه جمعيت بسيار زيادي داشته باشد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در آنجا نيز داير مي‌شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز افزود: با توجه به استان شدن البرز مسئولان فرهنگي توجه بسيار ويژه‌اي را به اين استان خواهند داشت لذا با تخصيص اعتبارات و تمهيدات لازم گام‌هاي اساسي را در بخش توسعه امور فرهنگي در اين استان برخواهيم داشت.
وي در ادامه سخنان خود از افزايش بودجه فرهنگي استان البرز خبر داد و افزود: افزايش اين بودجه بسترهاي توسعه امور فرهنگي را در البرز فراهم كرده و سبب خواهد شد كه برنامه‌هاي فرهنگي در البرز به تحقق بپيوندد.
در اين مراسم حجت الاسلام شمس‌الله فلاح به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فرديس كرج معرفي شد.




منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود