15 شهریور 1390
شماره خبر: 1375

نمايشگاه كتاب در استان البرز گشايش يافت

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

نمايشگاه كتاب در استان البرز گشايش يافت

با حضور مسئولان دومين نمايشگاه كتاب با حضور ناشران سراسر كشور شامگاه امروز در كرج گشايش يافت.
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شامگاه امروز در مراسم افتتاح اين نمايشگاه طي سخناني اظهار داشت: استان البرز به دليل نوپا بودن نيازمند برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب است.
بهمن دري گفت: در دولت نهم و دهم اقدامات بسيار خوبي در حوزه‌هاي فرهنگي به ويژه برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب انجام شده است.
وي افزود: از سال 58 تا 89 مجموعا 68 هزار عنوان كتاب منتشر شد كه براساس برآوردهاي انجام شده 51 درصد كتاب‌هاي منتشر شده طي سال‌هاي 84 تا 89 مربوط به دولت نهم ودهم بوده است.
اين مسئول تأكيد كرد: براساس آمار خانه كتاب طي دو سال 88 و 89، 129 هزار كتاب منتشر شده است كه اين رقم نشان دهنده اهميت كتاب در كشور است.
دري تصريح كرد: البته نبايد به اين آمار دلخوش باشيم و بايد تلاش خود را براي انتشار كتاب بيش از گذشته كنيم.
وي در ادامه سخنان خود به برپايي 26 نمايشگاه استاني در كشور طي سال گذشته اشاره كرد و گفت: يكي از اين نمايشگاه‌هاي كتاب در استان البرز برگزار شد.
دري افزود: باتوجه به تمهيدات انديشيده شده از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايت‌هاي بسيار خوبي به استان البرز انجام شده است لذا اميدواريم اين كمك و حمايت‌ها بتواند بسترها و زمينه‌هاي توسعه فرهنگي در بخش‌هاي مختلف به ويژه كتاب را در اين استان به همراه داشته باشد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: با اقدامات مناسب و واگذاري زمين از سوي برخي دستگاه‌ها مي‌توان استان البرز را نيز داراي نمايشگاه دائمي كتاب كرد كه تحقق اين امر گامي موثر در جهت توسعه ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در بين جوانان و نوجوانان اين استان است.
دري برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب را يكي از رويدادهاي مهم فرهنگي در كشور عنوان كرد و گفت: يكي از راه‌هاي ترويج فرهنگ كتابخواني برپايي نمايشگاه‌ها است و با توجه به اين كه ما در سطح كشور از ويترين مناسبي براي عرضه كتاب برخوردار نيستيم، لذا برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب نقش مهمي در فرهنگ كتابخواني و تازه‌هاي نشر دارد.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: براساس فرمايشات ايشان مهندسي فرهنگي يكي از مواردي است كه بايد به آن توجه ويژه و اساسي داشت لذا بايد تدابير و تمهيدات مهمي از سوي مسئولان در اين زمينه انديشيده شود.
دري در پايان گفت: توسعه سير مطالعاتي در كشور نيازمند فرهنگ‌سازي‌هاي اساسي است و نوع معرفي كتاب و تعيين سير مطالعاتي كتاب دو مولفه‌اي است كه مي‌تواند راهگشاي ارتقاي مطالعه كتاب در بين افراد باشد.




منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود