21 شهریور 1390
شماره خبر: 1533

غرفه كانون پرورش فكري پايگاهي براي كودكان و والدين

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

غرفه كانون پرورش فكري پايگاهي براي كودكان و والدين

كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان البرز با حضور در نمايشگاه كتاب استاني به عنوان پايگاهي فعال براي كودكان و نوجوانان و همچنين والدين آنها تبديل شده است.
ترسيم نقاشي به وسيله كودكان و نوجوانان موجب درگير شدن آنها با فعاليت‌هاي ذهني و به تبع آن ظهور و بروز استعدادهاي نهفته و خلاقيت‌ها مي‌شود.
كودكان و نوجوانان با ترسيم نقاشي حرف‌هاي ناگفته و درد دل‌هاي خود راروي كاغذ مي‌آورند و از اين نظر مي‌توان نقاشي را زبان گوياي آن‌ها قلمداد كرد.
روانشناسان براي شناسايي ويژگي‌هاي كودكان از نقاشي‌هاي آنان بهره‌هاي بسيار مي‌برند به اين صورت كه با بررسي نقاشي‌ اين افراد به اضطراب، شادي، عصبانيت و ساير ويژگي‌هاي شخصيتي آن‌ها پي ببرند.
روانشناسان به طرق مختلف درباره كودكان تحقيق كرده اند كه يكي از مهمترين آنها تجزيه و تحليل نقاشي هاي كودكان است.
نقاشي، كودك را در مراحلي كه حوادث اطراف خود را دسته بندي و عرضه مي كند و روند تكامل يافته اي را از زمان خط خطي كردن ساده تا زماني كه خطوط معني دار و مبتني بر قوانين پرسپكتيو و شالوده منطقي را رسم مي كند مي توان چيزي شبيه خواب و رويا معني كرد.
نقاشي مانند خواب و رويا به كودك فرصت مي دهد اطلاعات و اعمالي را كه از دنياي بيرون كسب مي كند از هم جدا و سپس آنها را دوباره تنظيم كند.
خبرنگار ايرنا در هر روز از برگزاري نمايشگاه كتاب شاهد ازدحام كودكان و نوجوانان و حتي والدين آنها در غرفه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است كه نشان از علاقه نونهالان به اين هنر پايه مي دهد.
بطوريكه ديوارهاي اين غرفه پوشيده از نقاشي هاي مراجعه كنندگان كوچك و بزرگش شده است.
مسوول غرفه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان البرز مستقر در نمايشگاه كتاب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به 31 فعاليت كانون كه در راستاي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني انجام مي دهد، گفت: فضايي كه در كانون برقرار است متناسب با كودك و نوجوان بوده و يكي از تلاش هاي اصلي ما بويژه در اين غرفه آزاد گذاشتن موضوع نقاشي و گروههاي شركت كننده در اين غرفه است.
'فرزانه صحراگرد' افزود: يكي از نكات مورد توجه و اهميت براي ما علاقمندي بزرگسالان به اين غرفه و كشيدن نقاشي است و آنها زنده بودن كودك درونشان و بازگشت به دوران كودكي را يكي از دلايل حضور خود در اين غرفه مي دانند.
وي اظهار داشت:‌ كودكان و نوجوانان نيز از اينكه والدينشان با آنها در غرفه حاضر مي شوند اظهار رضايت زيادي كرده و احساس نزديكي بيشتري با والدينشان مي كنند.
صحراگرد ، از ديگر فعاليتهاي كانون در اين نمايشگاه را بخش كاردستي ، گريم ، فروش محصولات فرهنگي كانون همچون كتاب، سرگرمي ها و بازيهاي فكري و عروسكهاي دارا و سارا عنوان كرد و گفت: تلاش كانون بر اين است تا در نمايشگاههاي مختلف فعاليتهاي كانون بخصوص كتابهايش را به مردم بشناساند.
وي افزود: تلاش داريم تا خانواده ها را با كانون مانوس كنيم و حتي يكبار شده آنها به مراكز كانونها مراجعه كنند.
صحراگرد يادآور شد: كانون نقاشي تمامي كساني كه در اين نمايشگاه آمده اند را جمع آوري كرده و مورد ارزيابي قرار مي دهد و در پايان به برگزيدگان هداياي ارزنده اي خواهد داد.
گفتني است از ابتداي برگزاري نمايشگاه 14شهريور تاكنون حدود شش هزار كودك و نوجوان و بزرگسال به غرفه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان البرز مستقر در نمايشگاه بزرگ كتاب البرز مراجعه كرده اند.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود