11 مهر 1390
شماره خبر: 1950

دوره آموزشي تربيت مربي علوم قرآني در قزلحصار كرج آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

دوره آموزشي تربيت مربي علوم قرآني در قزلحصار كرج آغاز شد

معاون فرهنگي تربيتي ندامتگاه قزلحصار كرج از آغاز دوره آموزشي تربيت مربي علوم قرآني در اين ندامتگاه خبر داد.
'رجبعلي آژير' افزود: در اين دوره آموزشي 50 نفر از مددجويان اين ندامتگاه شركت دارند.
وي ، ترويج و اشاعه فرهنگي علوم قرآني را از سياستهاي اصلاحي و تربيتي مددجويان دانست و اضافه كرد: مسئله تربيت و تزكيه نفوس انسانها يكي از مهمترين مسائلي است كه خداوند درقرآن كريم مرود توجه ويژه قرار داده است .
آژير گفت : استعداد خير و شر از اول در سرشت آدمي وجود دارد و تربيت است كه سرنوشت فرد را رقم مي زند، از اين رو، درآيات متعدد قرآن ، تعليم و تربيت به عنوان سرلوحه برنامه هاي پيامبران تعيين شده است.
وي خاطرنشان كرد : از منظر اسلام و قرآن هر فرد داراي ساختار وجودي ويژه اي است كه در اثر عوامل بيروني و تربيتي شكل مي گيرد واعمال و رفتار او بر اساس همان ويژگي هاي شخصيتي بروز مي كنددر اين صورت اگر آن ساختار خوب باشد رفتار نيك و اگر بد بود رفتار ناشايست از فرد سرمي زند.
وي گفت : هر انساني داراي شخصيت اكتسابي است مانند خلق وخويي كه در اثر تعامل فرد با محيط خانوادگي، اجتماعي و مربي پديد مي آيد وقابل تغيير است از اين رو دارالقرآن اداره فرهنگي تربيتي ندامتگاه قزلحصار با برنامه ريزي دقيق در لواي قرآن سعي در تريبت و تزكيه نفوس مددجويان دارد.
گفتني است مددجوياني كه دوره طرح تربيت مربي قرآن كريم را با موفقيت سپري كنند، علاوه بر كسب گواهينامه مربوطه بعنوان مربي علوم قرآني در اندرزگاههاي اين ندامتگاه مشغول فعاليت مي شوند.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود