13 مهر 1390
شماره خبر: 1999

شهرداريها به مقوله فرهنگ شهرنشيني ورود كنند

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

شهرداريها به مقوله فرهنگ شهرنشيني ورود كنند

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري كرج بر ضرورت ورود شهرداري ها به مقوله شهرنشيني تاكيد كرد.
'حسين اميديان'وظيفه ذاتي شهرداري در قبال شهر و زندگي شهروندي را يادآور شد و افزود: تحقق اين مهم از مولفه هاي فرهنگسازي و ورود به مسائل فرهنگ شهرنشيني متناسب با خواستگاه شهري است.
وي در تعريف از حقوق شهروندي اين مقوله را از جمله مفاهيم نو پديد براي رسيدن به برابري عدالت اجتماعي، حقوقي و فرهنگي شهروندان ذكر كرد.
اين مسوول با بيان اينكه، تا كنون تلاش بسياري از سوي مجموعه مديريت شهري كرج به منظور ارتقاء فرهنگ شهرنشيني در اين كلانشهر صورت گرفته است، عنوان كرد: پرداختن به عرصه هاي مختلف فرهنگي و كيفي سازي آن از اولويت هاي مهم متوليان فرهنگ كلانشهر است كه بايد با توجه و حساسيت خاصي ادامه پيدا كند زيرا تنها در اينصورت، فرهنگ شهرنشيني داراي شان و جايگاه بالايي مي شود.
اميديان با تاكيد بر اشاعه فرهنگ شهرنشيني از سوي دستگاه هاي مختلف، بيان كرد: فرهنگ سازي در مقوله شهرنشيني در بخش هاي مختلف بايد از سنين كمتر انجام و نهادينه شود.
وي افزود: بهترين و موثرترين راه براي تحقق اين مهم توليد محتواي آموزشي در قالب هاي مختلف و توزيع آن در مدارس است.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري كرج، بر برقراري ارتباط دو سويه بين اعضاي خانواده و مسوولان فرهنگي به منظور ايجاد بسترهاي مناسب فرهنگسازي شهري تاكيد كرد و گفت: دانش آموزان بهترين پل ارتباطي در خصوص انتقال مفاهيم فرهنگي هستند.
اميديان تشكيل كارگروه توسعه فرهنگي را از ديگر گزينه هاي كارآمد در تحقق اين مهم برشمرد و بيان كرد: محصول تشكيل اين كارگروه بي شك تحقق اهداف مجموعه مديريت شهري در خصوص مباحث فرهنگي به ويژه فرهنگ شهرنشيني است.
وي شهروندان را روح و كالبد اصلي شهر خواند و بر مشاركت آنها در امور فرهنگي و اجتماعي شهر تاكيد كرد.
اين مسوول بيان داشت: مشاركت شهروندان در امور مختلف شهري نقش بسزايي در اجراي مديريت صحيح و موفق ايفا مي كند.




منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود