14 مهر 1390
شماره خبر: 2012

جایگاه کودک در فرهنگ اسلامی

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

جایگاه کودک در فرهنگ اسلامی

رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی کودک و مشاور استاندار در امور آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه‌های روز جهانی کودک در استان البرز، اهداف و فعالیت‌های کانون و برنامه‌های تدارک دیده شده را برای این روز اعلام کرد.
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، صفی الله رمضان‌خانی افزود: جایگاه کودکان در مذهب اسلام و ارج نهادن به آنان، کودکان کار و خیابان و کودک آزاری و جایگاه مسئولان در ارتباط با پیشگیری از این آسیب و کمک رسانی به کودکان آزار دیده از موضوع‌های هفته جهانی کودک است.
وی اظهار داشت: تربیت بچه‌ها به زمان و مکان خاصی محدود نیست و اگر هر مکانی را تبدیل به مرکز آموزشی کنیم، آینده خوب و روشنی را برای آنان رقم خواهیم زد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز با اشاره به بیانات و توقعات رهبر معظم انقلاب از کانون گفت: ما باید تفکر فلسفی، اخلاقی و منطقی کودکان را رشد دهیم و برای خدمت رسانی به کودکان به قد آنها فکر نکنیم بلکه به عمق دانسته‌هایشان بیندیشیم .
وی بیان داشت: در اسلام و سیره رسول خدا (ص) و علمای اسلام به فراوانی شاهد اظهار لطف و احترام آنان به کودکان هستیم.
مشاور استاندار البرز افزود: ارج نهادن به کودکان در رشد و سلامت و شکل‌گیری شخصیت آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به موقعیت و وضعیت کودکان کار و خیابان تاکید کرد: وجود آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در هرجامعه‌ای، کودکان را بیشتر از گروه‌های دیگر در معرض خطر قرار می‌دهد و به رشد و سلامت آنان آسیب می‌رساند.
رمضان‌خانی، شکل‌گیری بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان در استان در این زمینه را از جمله راهکارها دانست.
وی ضمن بیان فعالیت‌های کانون در سه زمینه فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان اشاره کرد که بزرگترین جشن روز جهانی کودک در روز شنبه 16 مهر ماه 90 توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری، رادیو البرز، اداره کل بهزیستی برگزار می‌شود.





منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود